loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 197 شنبه 19 تیر 1395 نظرات (0)

محمدرضا پوردستمالچی مشاور تحصیلی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اضطراب و تاثیر آن در روند کنکور گفت: اضطراب پديده‌اي طبيعي است كه در تمامي مراحل زندگي با آن دست به گريبانيم. وجود آن نه‌ تنها بازدارنده نيست، بلكه ممكن است عامل محرك نيز باشد اما بحث ما در اين جا نوعي اضطراب است كه موجبات عقب‌گرد شخص را فراهم مي‌كند و احساس ناخوشايند و دل‌شوره‌ای كه با علايم جسمانی مشخص همراه است را به وجود می آورد.

وی با بیان اینکه تحقیقات نشان می‌دهد ترس و اضطراب بیش از 75درصد كارآیی افراد را كاهش می‌دهد، ادامه داد: در صورتی‌ كه بتوانیم با روش‌های صحیح، ترس و اضطراب را از بین ببریم، آرامش درونی عامل بسیار مؤثری در پیشرفت‌های ما به حساب می آید و  روش‌های ساده‌ی ذهنی و راه كارهای عملی که در ادامه بیان می شود، در كاهش اضطراب شما و ایجاد آرامش تأثیر بسیار زیادی دارند.

این مشاوره تحصیلی عنوان کرد:  افراد در هر لحظه در یك موضوع خاص غرق می‌شوند و ادامه‌ی زندگی را منوط به وقوع یا عدم وقوع اتفاق موردنظر می‌دانند در حالی كه اگر كمی فكر كنیم، لحظات بسیاری را به یاد می آوریم كه از موضوع خاصی مضطرب و نگران بوده‌ایم و با گذشت زمان(وقوع یا عدم وقوع آن موضوع) به هر صورت آن مسئله فراموش و شرایط دیگری جایگزین آن شده است.

پوردستمالچی عنوان کرد: تا چه زمان در اضطراب زندگی كنیم! در یك لحظه از ابتدا تا انتهای زندگی خود را تجسم كنید؛ موقعیتی كه هم‌اكنون در آن قرار دارید و از آن می‌ترسید، چند درصد زندگی شماست؟ به واقع اگر از دوران كودكی تا جوانی، میان‌سالی و پیری را با یك نگاه كلی ببینیم متوجه می‌شویم، شرایط، هر لحظه در حال تغییر است و ما چون در آن موضوع غرق شده‌ایم، همه چیز را به آن وابسته می‌دانیم؛ در صورتی‌ كه شاید یك هزارم لحظات زندگی ما را نیز تشكیل ندهد.

وی در پایان یادآور شد: برای رسیدن به اهداف خود تلاش كنید اما در آن غرق نشوید و تمامی زندگی خود را به آن وابسته نكنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی