loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 265 شنبه 08 خرداد 1395 نظرات (0)

وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم درگفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در حوزه توسعه علوم انسانی و دانشی، تکلیفی را بر عهده ما گذاشته است. در این راستا هفت پروژه ملی را تدوین و اقدامات لازم را در این راستا تعریف کردیم.

وی توسعه زیرساخت‌ها و ماموریت‌گرا کردن آموزش و پژوهش را از جمله برنامه‌های تعریف شده دانست و افزود: از آنجا که مهمترین مشکل دانشگاه‌ها درارتباط با صنعت بود، روی مراکز و دستگاه‌هایی که در اقتصاد کشور نقش اصلی داشتند مانند وزارت نفت، وزارت نیرو و وزارت صنعت و معدن و تجارت هدف‌گذاری کردیم.

احمدی با اشاره به انعقاد طرح‌های کلانی که در حوزه بالادستی و پایین دستی منعقد شد، بیان کرد: ارزش معاملات حوزه بالادستی که 10 ساله بسته شده، حدود یک هزار میلیارد تومان و در حوزه پایین دستی که تقریبا با 12 مرکز آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌ها قرارداد بسته شده، حدود 400 تا 500 میلیارد تومان و همچنین در بخش وزارت دفاع حدود یک هزار و 100 طرح و قرارداد در حال اجرا داریم که ارزش آنها بین 300 تا 400 میلیارد تومان است.

وی عنوان کرد: این هدف گذاری‌ها باعث می شود هم دانشگاه ها و هم صنعت بتوانند نقش توسعه‌ای را داشته باشند.

معاون پژوهش و فناوری وزیرعلوم گفت: سال گذشته مجموعه مناطق ویژه علم و فناوری را در 5 منطقه تصویب کردیم و امسال قرار است برای کسب نتیجه مورد قبول، آنها را توسعه داده و فعال‌تر کنیم.

وی درباره ارتباطات بین الملل در راستای اقتصاد مقاومتی یادآور شد: امیدواریم با تفاهم نامه‌های صورت گرفته بتوانیم  در زمینه تبادل استاد و دانشجو وحضور سرمایه‌گذاران خارجی در پارک‌ها موفق‌تر از قبل اقدام کنیم. در حقیقت با متمرکز شدن روی صادرات محصولات پارک‌های علم و فناوری باید توسعه محصولات را به سطح رقابت بین المللی برسانیم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی