loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 243 دوشنبه 12 مرداد 1394 نظرات (0)

سعید سهراب‌پور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: تهیه و تنظیم آمار خروج نخبگان بسیار سخت است و وزارت علوم و دانشگاه‌ها هیچگونه آماری از خروج نخبگان و دانشجویان ندارند و اداره گذرنامه نیز آمارش را به سختی در اختیار سازمان‌ها و نهاد‌های دیگر قرار می‌دهد.

سهراب‌پور تصریح کرد: ما باید حتما آمار دقیق و به‌روزی از خروج نخبگان داشته باشیم تا بتوانیم سیاست‌های کاری را تنظیم و اصلاح کنیم.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به افزایش و کاهش برخی از رشته‌ها خاطرنشان کرد: خروج نخبگان از سال 86 تا سال جاری در برخی از رشته‌ها افزایش و در برخی از رشته‌ها کاهش داشته است. در رشته‌های علوم انسانی و تجربی خروج از کشور خیلی کمتر است. اما در رشته‌های صنعتی، ریاضی و فنی و آمار خروج نخبگان افزایش یافته است. البته این موضوع تنها شامل نخبگان نمی‌شود بلکه بیشتر افرادی که نخبه نیستند نیز از کشور خارج می‌شوند.

سهراب‌پور عنوان کرد: بسیاری از دانشجویانی که برای ادامه تحصیل به کشور‌های تاجیکستان، آذربایجان و ترکمنستان می‌روند بعد‌ها دچار مشکلات متعدد آموزشی و صدور مدرک و فارغ‌التحصیلی می‌شوند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی