loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 248 چهارشنبه 07 مرداد 1394 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر مجتبی علوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در نشست خبری امروز در رابطه با زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی گفت: انتخاب رشته سال 94 رشته‌های با آزمون بر اساس نتایج آزمون سراسری که به وسیله سازمان سنجش اعلام شد عملی می‌گردد و از ساعت 14 روز شنبه 10 مرداد انتخاب رشته آغاز می‌شود و تا سه شنبه 20 مرداد ماه ادامه دارد. هر داوطلب بر اساس نمره به دست آمده در آزمون با مراجعه به سایت دانشگاه آزاد و بر اساس علاقمندی خود می‌تواند انتخاب رشته کند و هر داوطلب علاوه بر گروه آزمایشی اصلی امکان انتخاب رشته در گروه هنر و زبان خارجه را نیز دارد.

وی افزود: هر داوطلب حداکثر در 20 رشته محل می‌تواند انتخاب رشته کند که در مقاطع کاردانی، دکترای حرفه‌ای(پزشکی ، دندانپزشکی، داروسازی، دکترای غیر پزشکی دامپزشکی) و کارشناسی پیوسته می‌باشد.

علوی فاضل ادامه داد: هر 795 هزار و 991 نفر داوطلب این امکان را دارند که رشته‌ها را علاوه بر دانشگاه دولتی و پیام نور به صورت جداگانه در دانشگاه آزاد انتخاب کنند و تا آخرین روز انتخاب رشته امکان ویرایش وجود دارد که داوطلب می‌تواند با استفاده از شناسه اول بدون واریز وجه اضافی ویرایش را انجام دهد.

وی تاکید کرد: داوطلبانی که جزو بسیجی‌های فعال هستند با دریافت‌ کد رهگیری 12 رقمی می‌توانند از این سهمیه برخوردار شوند.

وی افزود: ظرفیت پذیرش در رشته‌های با آزمون در 430 رشته محل نزدیک به 51 هزار نفر در رشته علوم پزشکی‌ است همچنین 1500 نفر در دکترای حرفه‌ای پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی، ظرفیت پذیرش داریم.

وی ادامه داد: ظرفیت مازادی تحت عنوان خودگردان در دانشگاه آزاد وجود دارد که شهریه آنها از رشته‌های دانشگاه آزاد بالاتر است و مصوب وزارت بهداشت می‌باشد.

علوی فاضل اظهار کرد: آزمون دکترای تخصصی در 10 بهمن ماه 93 برگزار شد و بیش از 111 هزار نفر در 215 رشته گرایش دکترای تخصصی شرکت کردند که اسامی چند برابر ظرفیت پذیرفته شدگان برای شرکت در مصاحبه از 23 خرداد ماه اعلام شد و تا امروز از 215 رشته امتحانی 209 رشته اعلام شده و مصاحبه‌ها در حال انجام است.

این خبر در حال تکمیل است...

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی