loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 393 یکشنبه 11 مرداد 1394 نظرات (0)

غلامرضا امین عضو ستاد توسعه و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: طب جدید آشنایی آن چنانی با آموزه‌های دانشگاهی را ندارد اما از وقتی که دانشکده‌های طب سنتی در دانشگاه‌های کشور باز شده‌اند رویکرد به تولید داروها با منشا گیاهی مورد توجه قرار گرفته است.

امین خاطر نشان کرد: دستیابی به طب سنتی یک نیاز جهانی است و ایران در این زمینه مقداری غفلت کرده و از موضوع اصلی عقب افتاده است.
 
وی در ادامه با اشاره به جایگاه ایده‌آل ایران در زمینه تولید داروها با منشا گیاهی تصریح کرد: ما هنوز در جایگاه ایده‌آل تولید دارو با منشا گیاهی و آموز‌ش‌هایی که در این زمینه وجود دارد قرار نگرفته‌ایم و همچنان جای کار بسیاری دارد تا در آینده بتوانیم جایگاه اصلی طب سنتی را در ایران بسازیم.

عضو ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی معاونت علمی افزود: امروزه در دنیا به این نتیجه رسیده‌ایم که نمی‌توان طب سنتی را کنار گذاشت و البته خدمات طب نوین را نیز نمی‌توان نادیده گرفت اما در بسیاری از موارد طب نوین نیز مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: دانشمندان پیشین با طب سنتی مسائل را به راحتی حل می کردند در حالی که امروزه طب نوین با آن دست به گریبان است و راه چاره‌ای برای آن یافت نمی‌شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی