loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 374 یکشنبه 04 مرداد 1394 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار مهر، مطالعه روی ۴۰ دختر بچه بین رده سنی ۵ تا ۱۲ سال نشان می دهد بچه هایی که مادران پرتحرکی دارند در آینده خود نیز به همان اندازه پرتحرک می شوند و به اندازه کافی ورزش خواهند نمود و هر اندازه که عدم تحرک در بین مادران بالاتر رود به همان اندازه فرزندان آنها نیز دچار عدم تحرک شده و وقت بیشتری را در مقابل صفحه تلویزیون می گذرانند.

به گفته «آلیس بارنز»، محقق دانشگاه نیوکاسل استرالیا، مادران اولین و مهم ترین الگوی دختران در زندگی هستند که به شکلی عجیب اعتقادات و رفتارهای آنها از رفتارهای مادرانشان الگوبرداری می شود.

وی در این باره می گوید: «تحقیقات نشان می دهد مادران تاثیر مهمی روی تحرک فیزیکی دختران خود دارند که این تاثیر به شیوه تربیت و نوع برخورد آن ها مرتبط است.»

طبق نتایج بدست آمده از تحقیقات در تمامی سنین زنان و دختران در مقایسه با مردان هم سن و سال خود از تحرک کمتری برخوردارند و با گذشت سال ها و بالا رفتن سن این اختلاف پررنگ تر می شود. در ادامه این تحقیقات مشخص شد که مادران فعال و پرتحرک دختران مشابهی خواهند داشت و تاثیر این تحرک روی دختران به مراتب بیشتر از فرزندان پسر است.

به گفته «بارنز» افراد برای جلوگیری از چاقی و اضافه وزن مفرط باید خود به فکر راهکارهایی جهت داشتن زندگی فعال باشند به عنوان مثال می توانند با پارک کردن خودروی خود در مکانی دورتر از مقصد پیاده روی نموده و به این شکل اندکی تحرک فیزیکی خود را بالا ببرند.

 

برچسب ها ورزش , پیاده روی ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی