loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 316 شنبه 03 مرداد 1394 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از natural News ، دانشمندان پس از انجام تحقیقات دریافتند مصرف خشکبار باعث ابتلا به بیماری های مختلف می شود. 

به گفته دانشمندان، در تولید خشکبار از مواد شیمیایی که می‌تواند برای بدن انسان خطرناک باشد، استفاده می‌شود. 

بسیاری از خشکبارها با استفاده از دی اکسید گوگرد، و همچنین چربی‌های هیدروژنه تولید می‌شوند.

این مواد بر روی شکل‌ ظاهری محصول بدست آمده تاثیر می‌گذارند، کیفیت و مدت نگه‌داری آن را بهبود می‌بخشند. 

تولید کنندگان فاش نمی‌کنند گوگردی که آنها برای تهیه خشکبار به کار می‌برند می‌تواند باعث ایجاد مشکلات در اندام‌های تنفسی، معده، و بروز آسم شود. و چربی‌های هیدروژنه افزوده شده به محصول منجر به تشکیل کلسترول در رگ‌های خونی می‌گردد. 

علاوه بر این، در بسته‌بندی‌های خشکبارهای بسته‌بندی شده می‌تواند قارچ میکروسکوپیک کپکی بوجود آید، که ماده سمی تولید می‌کند این ماده سمی در کبد تجمع می‌یابد و قادر است به طور کامل این عضو را از بین ببرد. 

کارشناسان توصیه می‌کنند خود افراد در خانه میوه‌ها را خشک کنند و خشکبار ها را از فروشگاه ها خریداری نکنند. این روش مفید‌تر و مقرون به صرفه‌تر است. 

برای خشک کردن زردآلو، انگور، آلو، سیب، گلابی، هلو، آناناس، موز، انبه و گوجه فرنگی می‌توان از فر و یا از انرژی خورشید استفاده کرد. به گفته پزشکان اگر تکه‌های میوه‌ها را در سینی فر باز با حرارت 62 درجه قرار دهیم براحتی نتیجه دلخواه بدست می‌آید. با قرار دادن میوه‌ها در برابر نور خورشید در 38 درجه سانتی گراد میوه‌های خشک سالم بدست می‌آید.

 

برچسب ها سلامتی , بیماری , خشکبار ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی