loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 391 شنبه 03 مرداد 1394 نظرات (0)

دکتر آرش آریا متخصص قلب الکتروفیزیولوژی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در بیمارانی که نارسایی شدید قلبی دارند، دستگاهی به Left Ventri cular assist   ( LVAI ) که قلب مصنوعی گفته می شود، می گذارند گفت : با وجود اینکه استفاده از این دستگاه  زندگی فرد را طولانی می کند ولی نامنظمی های ضربان قلب ایجاد می کند .

وی با اشاره به اینکه بهتر است قبل از اینکه بیماران دچار نامنظمی و سپس پیگیر درمان شوند این مشکل به صورت پیشگیرانه و هنگام جای گذاری دستگاه ، مورد توجه باشد، ادامه داد : هنگام جایگذاری این دستگاه میتوان محل نامنظمی های عضله قلب را پیش بینی نمود .

این متخصص قلب اظهار کرد : از 136 بیماری که در مرکز قلب آلمان این دستگاه را برایشان استفاده کرده بودند 55 درصد دچار نامنظمی ضربان شدند.

وی با بیان اینکه این دستگاه برای کسانی که دچار ضعف عضله قلب شدید بوده و قادر به ادامه زندگی نبودند، استفاده می شود، تصریح کرد : برای درمان این افراد دستگاه  LVAI  در کنار قلب گذاشته می شود و لوله ای دارد که وارد قلب می شود.

دکتر آریا با تاکید بر اینکه در صورتی که این افراد قبل و یا حتی بعد از گذاشتن دستگاه درمان شوند ، طول عمر بیشتری خواهند داشت، یادآور شد: این دستگاه برای کسانی که دچار ضعف عضله بوده و درمان دارویی گرفته و دستگاه ICD و تقویت قلب گرفته اند ولی با این وجود عضله قلب بسیار ضعیف است، در صورتی که فرد ، بیماری دیگری به جز مشکل قلبی نداشته باشد، این پمپ در بدن وی گذاشته شده و زندگی عادی دارند ولی مشکل این افراد نامنظمی ضربان قلب زیادی دارند .

وی با بیان اینکه 17 درصد این بیماران طی 30 روز اول بعد از گذاشتن این دستگاه دچار نامنظمی می شوند اظهار کرد : 55 درصد این افراد  طی 12 ماه اول بعد از گذاشتن این دستگاه دچار نامنظمی ضربان قلب و آریتمی می شوند .

دکتر آریا ادامه داد : در صورتی که این آریتمی طی چند روز و چند ساعت ادامه یابد ، قلب به طور کامل از کار افتاده و این افراد با نارسایی شدید قلبی فوت می کنند به همین دلیل باید تلاش شود که از این آریتمی پیشگیری شود .

وی در پایان با اشاره به اینکه روشهایی در الکتروفیزیولوژی وجود دارد که می توان زمان آریتمی را پیش بینی نمود خاطرنشان کرد : با نقشه برداری می توان محل های ایجاد آریتمی را پیش بینی کرده و بسوزانیم .

 

برچسب ها قلب , بیماری قلبی ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی