loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 757 شنبه 03 مرداد 1394 نظرات (0)

دکتر علیرضا منافی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه ترمیم مفصل هیپ که در گذشته دچار شکستگی شده باشد، سختی های خاصی خواهد داشت افزود : کسانی که قبلا دچار تروما، شکستگی لگن شده اند و عمل شدند و به مرور زمان دچار تخریب مفصل شده و غضروف مفصلشان از بین رفته است که باید تعویض مفصل شوند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید به اینکه تعویض این نوع مفصل با تعویض مفصل عادی تفاوت دارد، اظهار کرد : با توجه به اینکه این مفصل در گذشته دچار شکستگی شده نسبت به اعمال عادی سختی ها و مشکلات خاصی دارد .

وی یادآور شد : نوع کارکرد طی سالها باعث تفاوت شکل لگن شده و این تفاوت باعث می شود که با پروتز های عادی امکان تعویض نداشته باشد .

دکتر منافی با بیان اینکه مدت زمان تعویض مفصل دوم بعد از مراحل درمان اولیه ممکن است، شش ماه ، یک سال و در مواردی سالها به طول انجامد تصریح کرد : زمان عمل دوم بستگی به نوع شکستگی و رعایت کردن افراد و فشاری که ممکن است به مفصل هیپ و نیز کیفیت عمل اول انجام شده دارد .

وی درد و محدودیت حرکتی را از علائم این مشکل دانست و گفت : هر چند این نوع عمل، جزو جراحی های پیشرفته است ولی در کشور و مراکز دانشگاهی انجام می شود .

این عضو هیات علمی اظهار کرد : عفونت و دررفتگی بعد از تعویض مفصل از جمله عوارض این عمل است که برای جلوگیری از عوارض نیز ، یک سری تکنیک ها  مانند برنامه ریزی مناسب قبل از عمل و دقت در حیل عمل و نیز رعایت بیمار بعد از عمل باید رعایت شوند .

دکتر منافی در پایان خاطرنشان کرد : این عمل به دلیل حوادث ترافیکی در کشورمان زیاد است وعلاوه بر بیماران تصادفی در بیماران عادی مبتلا به آرتروز ، عفونت ، روماتیسم منجر به تخریب مفصل انجام می شود .

 

برچسب ها عفونت , استخوان ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی