loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 617 یکشنبه 21 تیر 1394 نظرات (0)

نام این کوه باستانی پردیس است در حومه شهرستان جم از توابع عسلویه استان بوشهر و در نیمه های راه بندر کنگان به فیروز آباد شیراز قرار دارد. نکات قابل توجهی که در این کوه باستانی وجود دارد:

قله این کوه نزدیک ترین نقطه زمین به خورشید است چون بالاترین ارتفاع در نزدیکی خطاستواست .
آتشکده فوق العاده باستانی که در قله کوه قرار دارد ، محل تولد و غسل تعمید پدر جمشید جم است .
مغناطیس فوق العاده قوی کوه درجهان زبانزد است و اگر در فاصله 50 تا 100 متری کوه یعنی تقریبا انتهایی ترین نقطهمشخص اسفالت با ماشین توقف کنی و ترمز دستی را بخوابانید ، ماشین بجای سر پائینی بهنرمی به سمت کوه کشیده می شود که البته همین مغناطیس برای رانندگان نا آشنا بسیاردردسر ساز بوده و تا کنون تعداد زیادی از خودروها بی اختیار با کوه تصادف کرده اند .
پوشش گیاهی منطقه نوعی خار بیابانی گرمسیری منحصر به فرد است کهخواص دارویی فراوان دارد و عسل حاصله از منطقه تماما" پیشخرید چند کارخانه داروسازیبزرگ جهان است یکی از ترکیبات اصلی مسکن Advil که یکی از بهترین قرصهای شناخته شدهبرای ناراحتی های اعصاب و دردهای میگرنی است از همین عسل تهیه می شود .
این منطقه خرمای ویژه نیز تولید می کند که به نام خرمای خصه معروفاست و کاملا در شیره خود غرق می شود یعنی یک کاسه آن ظرف سه ساعت پر از شیره می شودو اندازه این خرما اندازه آلبالو بود و به جهت همان خواص دارویی منطقه تماما" برایساخت قندهای رژیمی برای بیماران دیابتی صادر می شود، نکته جالب دیگر رویش درختزیتون در دامنه شمالی کوه حد فاصل شهرستان جم تا روستاهای چاهه و دره پلنگی می باشدکه در آب و هوای آن منطقه بسیار بعید می نمود .فعلا" سندی برای قدمتچاهه و دره پلنگی وجود ندارد ولی علائم مشهودی از غار نشینی مشاهده ، و فسیل هایمختلفی در این منطقه به وفور پیدا شده است
6. در لایه های زیرین اینکوه معدن عظیمی از آب خنک و فوق العاده سالم وجود دارد ، آن هم در اطراف عسلویه !مردم چاهه و جم ، کوه پردیس را فوق العاده مقدس و محترم می شمارند ، وبه استناد علائم موجود در آتشکده احتمالا یکی از اولین مکانهایی بوده که نفت در آنسوزانده شده است .
با افتتاح جاده فیروز آباد به عسلویه توسط پتروشیمی ،رفتن به این منطقه خیلی میسر تر و راحت تر شده است . پتروشیمی با تاسیس سه شهرکبزرگ در این منطقه اقدام به تاسیس فرودگاه جم نموده و چهارشنبه هر هفته یک پرواز بهمقصد جم انجام می شود که امکان بسیار خوبی برای سفر به این منطقه اعجاب انگیز است

https://rozup.ir/view/416668/1264957521.jpg

 

برچسب ها ایران ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی