loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 400 سه شنبه 16 تیر 1394 نظرات (0)

دکتر پدرام برقعی متخصص گوش حلق و بینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه کاهش شنوایی انواع مختلفی شامل کاهش شنوایی هدایتی و کاهش شنوایی حسی عصبی دارد گفت : کاهش شنوایی هدایتی به دلیل اختلالی در انتقال صدا از فضای بیرون و از طریق گوش خارجی و میانی به گوش داخلی است .

وی با اشاره به اینکه کاهش شنوایی های حسی عصبی به دلیل اختلال در سلولهای گیرنده شنوایی حلزون و یا اعصاب انتقال دهنده پیامهای شنوایی به مغز است تصریح کرد : علل مختلفی ممکن است موجب کاهش شنوایی هدایتی با منشاء گوش خارجی شوند که جسم خارجی در گوش ، عفونتهای گوش خارجی ، انسدادهای مادرزادی یا تروماتیک در اثر ضربه به گوش یا تومورهای گوش خارجی از جمله این علل هستند.

این متخصص گوش حلق و بینی ادامه داد : عللی که باعث کاهش شنوایی با منشاء گوش میانی می شوند می توان به بیماریهای متعدد از جمله پارگی پرده صماخ ، اختلال در سیستم هدایتی استخوانچه ای که ممکن است به دلیل عفونت ، ضربه و شکستگی یا تومورها ایجاد شده باشد و یا چسبندگی های استخوانچه ای میتواند باعث کاهش شنوایی هدایتی با منشاء گوش میانی شود.

وی با بیان اینکه یکسری بیماریهای مخاطی گوش میانی مانند چسبندگی و فیبروز ، تجمع مایع عفونت در گوش میانی که در کودکان شایع تر است و نیز یکسری از اختلالات مادرزادی میتواند باعث کاهش شنوایی های هدایتی با منشاء گوش میانی شود .

دکتر رقعی در پایان با اشاره به اینکه تشخیص کاهش شنوایی هدایتی با معاینه پزشک و انجام سنجش شنوایی انجام می شود خاطرنشان کرد : درمان این مشکلات با توجه به پاتولوژی متفاوت است و بالای 80 تا 90 درصد درمان موفق می باشد .
 

برچسب ها مغر , شنوایی ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی