loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 449 سه شنبه 30 دی 1393 نظرات (0)

شاید بارها از خود پرسیده باشیم که دلیل پدید آمدن انقلاب روحی در مولوی و راه یافتن نام او در جمع عارفان بزرگ و نام‌دار چه چیزی بوده است.

 برای آشنایی با جنبه‌هایی از این تحول و دگرگونی روحی مولانا جلال‌الدین بلخی بد نیست حکایتی را که در زیر آمده است، بخوانیم.

آلم بازدید : 519 سه شنبه 30 دی 1393 نظرات (0)

دانشمندان بی‌شماری آمدند و رفتند اما نام «توماس آلوا ادیسون» به عنوان بزرگ‌ترین مخترع قرن بیستم در تاریخ ثبت شده است. درست 100 سال پیش در سال 1912، توماس ادیسون در مصاحبه با روزنامه «میامی متروپولیس» در مورد یک قرن بعد پیش‌بینی‌هایی انجام داده بود. شاید خواندن پیش بینی‌های این کاشف الکتریسیته برای سال 2012 خالی از لطف نباشد.

آلم بازدید : 427 سه شنبه 30 دی 1393 نظرات (0)

شيخ ابوسعيد ابوالخير از عارفان بزرگ و مشهور اواخر قرن چهارم و اوايل قرن پنجم هجري در اول محرم ۳۵۷ قمري در ميهنه متولد گرديد و در روز پنجشنبه (شب آدينه) ۴ شعبان ۴۴۰ قمري در زادگاهش ديده از جهان فرو بست. ميهنه، زادگاه و محل دفن ابوسعيد ابوالخير، ناحيه‌اي بين سرخس و ابيورد، اکنون شهرکي در خاک ترکمنستان در ۱۳۰ کيلومتري جنوب شرقي عشق آباد، مقابل چهچهه در خاک ايران است.

آلم بازدید : 538 سه شنبه 30 دی 1393 نظرات (0)

خورازمي و خدمات او

ابوعبدالله محمدبن موسي خوارزمي (۱۶۳ تا ۲۳۲ هجري قمري) چهره درخشان رياضي در تمدن اسلامي است. جورج سارتون يک بخش از کتاب مقدمه اي بر تاريخ علم را «عصر خوارزمي» نامگذاري کرده است. دانشمندان بزرگ جهان رياضي، هر يک به نوعي از او ياد کرده اند و او را ستوده اند. ويل دورانت درباره او مي نويسد، خورازمي در واقع در پنج دانش اداي سهم کرده است:

آلم بازدید : 596 سه شنبه 30 دی 1393 نظرات (0)

اولين دستگاه ضبط صدا به وسيله «توماس اديسون» در سال ۱۸۷۷ ساخته شد. اولين دستگاه اديسون، شامل يک سيلندر «استوانه» بود که با يک دسته مي چرخيد. اين دستگاه يک شيپور و يک سوزني بينوک يا «استيلوس» هم داشت و در انتهاي باريک تر شيپور هم در يک دريچه متحرک قرار داشت.
امواج صوتي که از انتهاي گشادتر شيپور وارد آن مي شدند باعث حرکت اين دريچه در يک جهت يا در جهت ديگر مي شدند. با اين دريچه ها سوزن ضميمه شده بود که در اثر امواج صوتي به بالا و پايين حرکت مي کرد.سليندر، از يک لايه ورق قلع پوشيده بود و سوزن هم درست مقابل اين ورقه قلع تعبيه شده بود و دندانه هائي همانطور که دسته چرخيده مي شد، شيپور و سوزن ضميمه با آن را آهسته در امتداد سيلندر حرکت مي داد.

آلم بازدید : 496 سه شنبه 30 دی 1393 نظرات (0)

حکيم ابولفتح غياث الدين عمر ابن ابراهيم خيام يکي از چهرهاي درخشان علم و ادب ايران و از دانشمندان کم نظير اين سرزمين است که در دوره سلجوقيان ظهور نمود.

برخي گفته اند زادگاه اين حکيم بزرگ شهر نيشابور و تاريخ تولدش در خدود 407 هجري و تاريخ وفاتش در سال 517 هجري قمري مي باشد و در جوار بقعه امام زاده محمد محروق در نزديکي نيشابور مدفون است.

آلم بازدید : 484 سه شنبه 30 دی 1393 نظرات (0)

  افصح المتکلمين ابو محمد مشرف الدين (شرف الدين) مصلح بن عبدالله بن مشرف سعدي شيرازي از بزرگان عرفان و ادب پارسي در سالهاي بين 605-606ه.ق در خانواده اي سرشناس و ديندار ديده به جهان گشود. در کودکي سايه پدر از سرش برفت و در دامان مادرش پرورش يافت. وي نخست مقدمات علوم ادبي و شرعي را نزد دانشمندان و سخنوران نامي در شيراز آموخت و سپس به نظاميه بغداد معتبر ترين مراکز علمي آن زمان رفت. پس از پايان دوره تحصيلات در نظاميه بغداد به سير آفاق و انفس پرداخت که حاصل سفر طولاني قريب چهل ساله وي، ديدار از بين النهرين، شام، حجاز و شمال آفريقا است، او از جهانگردان معروف زمان خود بود.

آلم بازدید : 404 سه شنبه 30 دی 1393 نظرات (0)

«ویلیام هنری فاکس تالبوت» دانشمند، فیزیکدان و عکاس بریتانیایی بود. شیوه منفی-مثبت در عکاسی از ابتکارات او در عکاسی است. با این شیوه امکان چاپ تعداد نامحدودی تصویر مثبت از روی یک تصویر منفی اصلی میسر شد. وی همچنین در سال ۱۸۴۰ کشف کرد که می توان با کمک زمان نوردهی بسیار کوتاه و به وسیله گالو نیترات نقره تصویر مخفی را ظاهر کرد.

آلم بازدید : 570 سه شنبه 30 دی 1393 نظرات (0)

سپتامبر 25 شهریور ، زادروز «جيمز اف .كوپر» از نویسندگان بنام قرن 19 آمريكاست كه در 1789 به دنيا آمد و 62 سال عمر كرد و در سپتامبر 1851 وفات يافت.
    بيشتر داستان هاي او سبك كلاسيك دارد. وي علاقه به نوشتن داستان هايي داشت كه صحنه هاي پرتلاش و پر از بيم و اميد انسان را مجسم كند. داستان هاي تاريخي و داستان هاي مربوط به ملوانان و دريانوردي.
تعدادی داستان از او باقي مانده است كه هنوز تجديد چاپ مي شوند و برپايه آنها فيلم هاي سينمايي ساخته شده است. قاتل گوزن، انبار چرم، سرخپوستان و جاسوس بهترين داستان هاي او شناخته شده اند.

در نوشتههاى او مي توان اسطوره "دوران طلايى" و درد از دست دادن آن را مشاهده كرد.

 «کوپر» يك نسبى گراى فرهنگى بود. او درک کرد كه هيچ فرهنگى دارای مزيتی بر فرهنگ دیگر نیست.

آلم بازدید : 549 سه شنبه 30 دی 1393 نظرات (0)

مدير انجمن نجوم آماتوري ايران با اشاره به پيشنهاد انتخاب روز ملي نجوم، گفت: درکنار روز جهاني ستاره شناسي، روز ملي آن با همه قدرت و اعتبار کشور دراين حوزه نياز است.

 مسعود عتيقي طي سخناني درهمايش بزرگداشت حکيم ابوريحان بيروني و همچنين سيزدهيمن سالروز فعاليت انجمن نجوم آماتوري ايران که در محل مجموعه فرهنگي هنري برج آزادي برگزار شد با اشاره به تاريخچه راه اندازي اين انجمن گفت: به دنبال کسوف سال 1374 و بارش‌هاي شهابي اسدي جذاب سالهاي 76 و 77، ايده ايجاد يک محفل رسمي آماتوري در ايران همانند ديگر کشورها مطرح شد و با خورشيدگرفتگي سال 1378 اين نياز عينيت يافت.

آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی