درحال بارگذاری ....
به انجمن تخصصی آلم خوش آمدید.شما در این انجمن میتوانید پاسخ سوالات خود را بیابید...!! وارد یا عضو شوید
پنل کاربری
نام کاربري :

پسورد :

عضويت | فراموشي رمز عبور
تاپیک های مهم و کاربردی انجمن
ADS
ارسال پاسخ جدید
amirreza10
آفلاین

ارسال‌ها :1
عضويت: 26 /2 /1394
منابع کنکور تجربی ۹۷

بدون شک مهم ترین و ابتدایی ترین گام موفقیت در کنکور سراسری انتخاب منابع مناسب و کارا در ابتدای راه است، اگر شما قدم اول را محکم بردارید و منابع را به خوبی انتخاب کنید یقین داشته باشید که در مسیر موفقیت قرار گرفته اید و می توانید با امید بسیار زیادی به سمت هدف گام بردارید.در این مقاله مشاوران حامی ابتدا معیارهای لازم برای انتخاب منابع را معرفی خواهند کرد و در ادامه برای هر یک از دروس امتحانی منابع کنکور تجربی ۹۷ منابع پیشنهادی خود را اعلام می کند که این منابع در کنکور های سال های پیشین توسط داوطلبان برتر کنکور امتحان شده است و کیفیت آن ها کاملا قابل اطمینان است و می تواند در برنامه ریزی درسی داوطلبان نقش اصلی را ایفا نماید.
معیارهای قابل قبول در انتخاب منابع
قبل از آنکه به سراغ خرید منابع کنکوری بروید باید از خود بپرسید که چه انتظاری از منابع خود دارید به طور قطع به یقین برخی ویژگی های موجود در منابع بایستی وجه تمایز آنها نسبت به سایرین باشد. منبع مناسب برای کنکور باید یک درسنامه مناسب داشته باشد تا علاوه بر نکات مطرح شده در کتاب درسی داوطلبان، نکاتی اضافه تر را بیان کند نکاتی که در کنکور بیشتر به چشم خورده است همچنین این درسنامه باید شامل نکات ریز و تخصصی برای تست زنی باشد. در وهله بعدی یک منبع خوب باید حاوی تست های مناسب باشد اما سوال این است که تست مناسب چه مفهومی دارد؟
شاید نظر برخی مشاوران این باشد که برای موفقیت در کنکور نیازی به تست های تالیفی نیست و تنها باید تست های کنکور سال های گذشته را حل نمود اما ما نظر متفاوتی داریم در ابتدا برای شما حالتی را مثال میزنیم، تصور کنید داوطلب فرضی کنکور تجربی سال ۹۱ در تمامی دروس تنها سوالات کنکور سال های ۸۵ تا ۹۰ را حل نموده است و با تمامی سبک های کنکوری سالهای گذشته آشناست، حال در سال ۹۱ با توجه به نوآوری های موجود طراح سوالات درس زیست شناسی و شیمی تصمیم می گیرد تا سطح سوالات را اندکی بالاتر از سال های قبل طرح کند و کمی خلاقیت را چاشنی سوالات کند در این حال تکلیف داوطلب فرضی مثال ما چیست؟ آیا می توان خسران در دروس زیست و شیمی که ضرایب ۴ و ۳ را دارند جبران نمود؟

برای جلوگیری از غافل شدن در سر جلسه کنکور توصیه مشاوران ما به شما این است که برای انتخاب منابع حتما منابعی را انتخاب نمایید که حاوی تست های تالیفی باشند و ابتدا سطح تست ها را از ساده به دشوار چیده باشند و پس از آن تست های کنکور را مطرح نماید تا داوطلب با تست های دشوار نیز روبه رو شود تا در صورت مطرح شدن سوالات سخت در جلسه کنکور دچار آشفتگی ذهنی نشود و بتواند ناملایمات ناشی از دشواری سوالات را به سادگی هضم نماید.


تصویر: http://www.hamiteam.ir/wp-content/uploads/study2-1.jpg
معرفی منابع پیشنهادی کنکور تجربی ۹۷
اما در پایان و به عنوان نتیجه گیری نهایی در دروس کنکوری تجربی منابعی را پیشنهاد میدهیم که تمامی معیارهای بالا را دارند و به عنوان یک لیست ایده آل برای تمامی کسانی که قصد موفقیت در کنکور تجربی را دارند قابل استفاده است.

ادبیات: قرابت معنایی و آرایه های ادبی (نشر الگو)
عربی: فوت و فن عربی (خیلی سبز)
دین وزندگی: دین و زندگی جامع کنکور (خیلی سبز)
زبان انگلیسی: End Reading (خیلی سبز) و زبان جامع کنکور (مبتکران)
ریاضیات: ریاضیات جامع گاج
فیزیک: فیزیک جامع گاج
زیست: زیست دوم ،سوم و پیش (خیلی سبز)
شیمی: دوم ، سوم، پیش (مبتکران)
زمین شناسی: خیلی سبز (البته در صورت تمایل به قبولی در رشته داروسازی)


جمعه 04 فروردین 1396 - 09:34





برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.