درحال بارگذاری ....
به انجمن تخصصی آلم خوش آمدید.شما در این انجمن میتوانید پاسخ سوالات خود را بیابید...!! وارد یا عضو شوید
پنل کاربری
نام کاربري :

پسورد :

عضويت | فراموشي رمز عبور
تاپیک های مهم و کاربردی انجمن
ADS
ارسال پاسخ جدید
paripa
آفلاین

ارسال‌ها :19
عضويت: 16 /11 /1395
تشکرها :19
تشکر شده :71
منهول و اتصالات پلی اتیلن




با توجه به اهمیت امر بازدید و پایش (کنترل) از سازه های هدایت سیال در مقاطع مختلف زمانی و لزوم پایش مستمر مسیر، نیاز به طراحی و اجرای سازه منهول می باشد.
تجربه سالیان دراز ثابت نموده که استفاده از اتصالات و سازه های نامتجانس با جنس لوله موجب بروز پدیده های جدایش و ترک از محل اتصال لوله با منهول گردیده است بطور مثال نوعی از این خسارت را می توان نشت سیال از محل منهول های بتنی یا آجری در محل اتصال با لوله های پلی اتیلنی ( با توجه به اختلاف در ضرایب انبساط و تنش و کرنش دو سازه غیر متجانس) ذکر نمود. بهترین راه حل این مشکل استفاده از سازه های اتصالی و بازدید (منهول) از جنس خود لوله بوده که این مسیر را پیوسته و یکنواخت می گرداند.
بطور عموم جهت طراحی مسیر حرکت سیال درون لوله نظر به مدل سازی نرم افزاری و جریانات نا همگون بوجود آمده در محل منهول ها و دراپ شفت (شیب شکن) ها جهت استفاده طولانی مدت با توجه به طول عمر بسیار بالای محصولات پلی اتیلنی می بایست ناگزیر از منهول ها و سازه های شیب شکن پلی اتیلنی استفاده نمود. علاوه بر این استفاده از پله و سکوی بازدید از جنس پلی اتیلن می تواند به بهترین نحو پاسخگوی نیاز عوامل اجرایی جهت بازدید این نوع سازه ها باشد. کماکان مشاهده می شود که در پروژه های مختلف شهری و بین شهری که پله ها معمولا از جنس فلز می باشد دچار زنگ زدگی و پوسیدگی شدید شده و باعث سقوط افراد به درون منهول ها گردیده است.
در ادامه حرکت سیال در لوله پلی اتیلن جهت پایش (کنترل) سرعت و هدایت سیال نیاز به محلی بنام حوضچه آرامش می باشد که با توجه به قوانین هیدرواستاتیکی جهت اعمال هر گونه تغییر در مسیر و یا هر گونه عملکرد ( مانند تصفیه و …..) بر روی سیال لزوم اهمیت استفاده از حوضچه های هم جنس پلی اتیلنی را بر جسته و انکار ناپذیر می نماید.
با توجه به مزایای ارائه شده در لوله ها و مخازن پلی اتیلنی و سازه های اتصالی (نظر به عملکرد یکنواخت آنها ) طول عمر و ساختار کلی طرح انتقال سیال با استفاده از محصولات پلی اتیلنی چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ اقتصادی متعالی خواهد شد.منبع:لوله پلی اتیلن

م مثل محبت
یکشنبه 17 بهمن 1395 - 10:05

تشکر شده تشکر شده:
4 کاربر از paripa به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: anita29 - zahrabb - rahi11 - mismona -






برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.