loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 183 شنبه 20 شهریور 1395 نظرات (0)

محمد فرهادی وزیرعلوم در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: در طرح آمایش آموزش عالی به منظور هماهنگی بیشتر، نظام سنجش و پذیرش (که طرح جامع آن در قانون مجلس وجود دارد) دیده شده و باید فعالیت موسسات آموزش عالی و پذیرش، سنجش و توزیع نیرو بر همین اساس صورت گیرد.

وی با اشاره به مدون شدن بحث آموزش های مهارتی، ادامه داد:آموزشهای مهارتی جوانان تا قبل از دانشگاه بر عهده وزارت آموزش و پرورش (کارودانش ها و هنرستانها) و وزارت کار ( ارائه آموزشهای حرفه ای کوتاه مدت) و اموزش عالی حرفه ای برعهده آموزش عالی است، لذا باید همه با یکدیگر هماهنگ باشیم.

فرهادی با تاکید بر تدوین نظام جمع آموزش مهارتی، اظهار داشت: این تدوین در طرح آمایش آموزش عالی دیده شده و در واقع به دنبال ایجاد یک رابطه هدفمند بین اشتغال وتحصیل درآن هستیم.

وزیرعلوم عنوان کرد: تقریبا اقدامات و هماهنگی های لازم برای برنامه های موجود در طرح آمایش شروع شده و شیوه نامه آن به منظور پیاده سازی تدریجی برنامه ها در حال تهیه است.

وی با بیان اینکه زمان دقیقی برای اتمام برنامه ها و طرحهای آمایش مطرح نشده اما باید انتهای سال گزارشهای این موضوع به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود، یادآور شد: یکی از اقدامات اساسی طرح آمایش آموزش عالی، ایجاد رابطه هدفمند بین اشتغال و تحصیل است که برای رسیدن به اهداف بلند مدت نظام آموزش عالی کشور ضرورت دارد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی