loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 163 پنجشنبه 18 شهریور 1395 نظرات (0)

منصوره آرمند در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: شرط پذیرش دانشجویان غیر ایرانی به ویژه اتباع افغان نیازمند داشتن کارت شهروندی و یا گذرنامه بوده و در غیر این صورت دانشگاه از پذیرش هرگونه دانشجوی خارجی بدون داشتن این شرایط خودداری می کند.

وی با اشاره به اینکه نحوه پذیرش در دانشگاه تهران مستلزم شرایط ویژه ای است، تصریح کرد:  شرایط پذیرش دانشگاه برای دانشجویانی که در داخل کشور مدرک دیپلم را اخذ کرده اند از طریق کنکور سراسری سازمان سنجش و برای اتباع افغان بدون کنکور و شرط معدل بالای 70 در نظر گرفته شده است.

این کارشناس اداره کل معاونت دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه تهران در خصوص دانشجویان مقاطع  تحصیلی ارشد و دکتری، ادامه داد: احراز معدل بالای 14 برای دانشجویان افغان ساکن کشور و معدل بالای 70 برای اتباع غیر ایرانی،  تنها شرط ورود این مقاطع در دانشگاه است.

آرمند در خصوص نحوه پرداخت شهریه، افزود: هزینه مقاطع ارشد و دکتری به دلار و کارشناسی به ریال در نظر گرفته شده است.

این کارشناس اداره کل معاونت دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه تهران در مورد دانشجویان بورسیه، تصریح کرد: در صورت اعلام دانشجویان بورسیه از سوی وزارت علوم، دانشگاه تهران آماده پذیرش این دانشجویان در هر سه مقطع تحصیلی است.  

وی در خصوص آمار پذیرفته شدگان ورودی سال تحصیلی96-95 یادآور شد: در سال جدید تعداد 120 دانشجو افغان پذیرفته شده اند که تعداد ثبت نام کنندکان از میان آنها در اواخر مهر یا اوایل آبان مشخص می شود.
 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی