loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 359 پنجشنبه 18 شهریور 1395 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محسن حسینی مقدم مدیر کل دفتر آموزش‌های فنی حرفه‌ای در جمع خبرنگاران در سواحل مکران‌ گفت: با مراجعه به سازمان نوسازی و مذاکره با نیروی دریایی قرار بر این شد که رشته‌های علوم دریایی در شاخه فنی و حرفه‌ای گسترش پیدا کند که در استان‌های ساحلی و نیروی‌ دریایی با استقبال زیادی روبه‌رو شد و تقریبا طی دو سال اخیر در مناطق جاسک‌، کنارک‌، بندر لنگه‌ و چابهار‌ وضعیت آموزشی هنرستان‌ها تقویت شدند.

مدیر کل دفتر آموزش‌های فنی حرفه‌ای ادامه داد: برای مشاهده نتایج از نیروی دریایی ارتش نیز در خواست مزایایی‌ ویژه برای دانش‌آموزان را داشتیم که دنبال‌رو آن قرار بر این شد که نظام وظیفه افراد در نیروی دریایی ارتش گذرانده شود همچنین در جلسه اردیبهشت ماه در همایش اختتامیه مسابقات علمی و عملی شاخه فنی و حرفه‌ای، استخدام فارغ‌التحصیلان نیروی دریایی در ارتش مصوب شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر در دانشگاه علوم دریایی چابهار‌ دو رشته مکانیک موتور‌های دریایی و ناوبری‌ وجود دارد که در سال گذشته بالغ بر 20 نفر و امسال بیش از 40 نفر جذب این رشته‌ها شدند که این موضوع می‌تواند علتی در تضمین آینده شغلی افراد داشته باشد.

حسین‌مقدم عنوان کرد: در هرمزگان‌ یک هنرستان علوم دریایی توسط یک خیر ساز کاپیتان ایجاد شد که این موضوع دلیل بر آگاهی خیر نسبت به کمبود نیروی انسانی متخصص و کارآمد بود و ما این فعالیت‌ها را برای توسعه سواحل مکران‌ ادامه می‌دهیمکه دنباله‌رو آن نیروی دریایی سپاه نیز قولی مبنی بر ایجاد یک هنرستان دریایی در بندر لنگه‌ را دادند.

مدیر کل دفتر آموزش‌های فنی حرفه‌ای گفت: نیروی دریایی سپاه و ارتش نیروی انسانی و تجهیزات را خودشان تأمین می‌کنند که این موضوع نشانی از حمایت و توجه آن‌ها نسبت به ارتقای وضعیت اقتصادی کشور است.

وی یادآور شد: از این پس افراد با دیپلم مکانیک هیچکدام بیکار نمی‌مانند و آینده شغلی آن‌ها توسط نیروی دریایی تضمین می‌شود؛ اگر چه تعداد هنرستان‌ها محدود است ولی با تدوین برنامه‌های مختلف اشتغال‌زایی ارتقا پیدا می‌کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی