loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 317 چهارشنبه 03 شهریور 1395 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، رستمی ابوسعیدی رییس دانشگاه پیام نور در مراسم افتتاح پروژه های آموزشی، پژوهشی و عمرانی صبح امروز در سازمان مرکزی این دانشگاه با اشاره به اقدامات صورت گرفته اظهار داشت: قریب به 400 پروژه نیمه تمام در این دانشگاه وجود داشت که ‌59 مورد آنها در دهه فجر سال گذشته افتتاح و 60 پروژه در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 270 پروژه نیمه تمام  باقی مانده است، اظهار داشت: از معاونت مالی دولت تدبیر و امید با توجه به گستردگی دانشگاه پیام نور می خواهم که استانداران با توجه به بند 180، از سهم دو درصدی پول نفت برای کمک به مسئله آموزش و توسعه علم در مناطق محروم استفاده شود.

رئیس دانشگاه پیام نور ادامه داد: در راستای فرمایشات رهبری مبنی بر گسترش زبان فارسی مرکز زبان فارسی دانشگاه پیام نور برای دانشجویان خارجی افتتاح شده و این مرکز بر اساس آموزش مبتنی بر آی تی تلاش ویژه‌ای در جهت گسترش این زبان شیرین و جذب دانشجویان خارجی می‌کند.

رستمی ابو سعیدی یادآور شد: واحدهای بین‌المللی این دانشگاه به صورت آنلاین از خدمات این دانشکده استفاده و دوره‌های کوتاه مدت زبان فارسی برای دانشجویان خارجی به صورت آنلاین در 64 واحد بین‌المللی انجام می‌شود.

وی ابراز داشت: بیش از 500 محتوای جدید الکترونیکی با شروع سال تحصیلی جدید تهیه شده و قرار است هزار و 539 عنوان جدید دیگر در ترم تحصیلی جدید به بهره‌برداری برسد.

رستمی عنوان کرد: در راستای رسالت دانشگاه پیام نور سعی در ارتقای محتوای آموزشی الکترونیکی این دانشگاه کرده و قرار است از منابع تصویری آی پی تی وی در جهت آموزش بیشتر و همگانی مردم کشورمان انجام شود.

وی تاکید کرد: قرار است یک کنفرانس بین‌المللی در جهت جذب دانشجویان جهان اسلام و برای جلوگیری از اسلام حراسی با همکاری جامعه المصطفی سمیناری برگزار شده و رشته کارشناسی ارشد تحت عنوان صلح جهانی در این دانشگاه راه‌اندازی شود.

در ادامه این مراسم فریدون مدیر کل وزارت علوم و مشاور وزیر گفت: مسئولیت خطیر آموزش عالی مبتنی بر توسعه علمی و نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کشور است و دانشگاه علمی پیام نور با توجه به ویژگی‌های خاص خود نقشی اساسی در این زمینه ایفا می‌کند.

وی بیان کرد: یکی از وظایف دولت ارتقای کمی و کیفی آموزش عالی بوده که در چند سال اخیر خوشبختانه از لحاظ کمی دانشگاه‌های کشور رشد داشته و با توجه به اینکه بیش از 4.5 میلیون دانشجو و 70 هزار هیات علمی در کشور داریم تلاش می‌شود تا سطح کیفی دانشگاه ارتقا یابد.

استفاده از فرصت برجام برای تعاملات علمی با دنیا
فریدون ادامه داد: دانشگاه پیام نور در جهت کار‌آفرینی و ساماندهی آموزش عالی بازوی مهم این وزارتخانه محسوب می‌شود و این دانشگاه به همراه سایر مراکز آموزش عالی باید تولید علم کشور را افزایش دهد.

وی عنوان کرد: تغییر و تحول در دانشگاه‌ها در جهت رفع مشکلات کشور و منطقه‌ای باید سریعتر انجام شود و این دانشگاه اقدامات خوبی در جهت بین‌اللمللی شدن در رقابت با سایر دانشگاههای دنیا بعد از زمان برجام انجام می‌گیرد و توصیه من این است که همه دانشگاههای کشور از این فرصت طلایی پیش آمده در جهت تبادلات علمی با سایر مراکز آموزش عالی تلاش کنند.


فریدون تاکید کرد: دانشگاه پیام نور در بعد منطقه‌ای ، بین ‌المللی و مالی با توجه به پتانسیل های موجود در آن می تواند مثمر ثمر باشد و عدالت آموزشی را در سراسر کشور اجرا کند.

وی اذعان داشت: دانشگاه پیام نور باید فرهنگ سازی و توسعه آن را برنامه کار خود قرار دهد و در بحث های بین المللی و ملی مسائل مختلف را شفاف سازی کند.

وی ادامه داد: این دانشگاه در مسائل مختلف و توسعه آزاد اندیشی و همچنین مطرح کردن ایده های مختلف باید تلاش بیشتری از خود نشان دهد.

وی گفت: تحولات خوبی در زمینه پذیرش، تحقیق و پژوهش صورت گرفته و این مسئله باید در کل کشور در جهت توسعه فرهنگ و ایجاد علم و دانش و بالا بردن سطح علمی مردم در بین سایر مراکز آموزش عالی گسترش یابد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی