loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 133 دوشنبه 01 شهریور 1395 نظرات (0)

عبدالمجید اسکندری مدیر کل برنامه‌ها و همکاری‌های بین المللی دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در این دیدار، موضوعات متعدد علمی و بین‌المللی از جمله وضعیت دانشجویان ایرانی در خارج از کشور، مسائل علمی منطقه‌های تحت مسئولیت رایزنان علمی، آشنایی با برنامه پنج‌ساله راهبردی دانشگاه تهران، انجام تحقیقات مشترک، تبادل نخبگان دانشگاهی، دیپلماسی علمی، بورس‌های دولتی، دانشگاهی و نحوه بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود از حضور رایزنان علمی مقیم کشورهای مختلف، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی ادامه داد: قرار شد رایزنان از ظرفیت های علمی دانشگاه بتوانند استفاده کنند و در مسیر بین المللی شدن دانشگاه قدم بردارند.

مدیر کل برنامه‌ها و همکاری‌های بین المللی دانشگاه  تهران تصریح کرد: تمامی دانشگاه‌های کشور و به طور خاص دانشگاه تهران موفقیت‌های بسیار زیادی در امضای تفاهم نامه با مراکز و نهادهای بین‌المللی داشته که امیدواریم با حمایت‌های دولت و مسئولان این آمار را افزایش دهیم هدف اصلی ما بین المللی کردن دانشگاه‌ تهران است.

اسکندری بین‌المللی‌ کردن تحصیلات عالی را یکی از اهداف سیاسی دولت‌ها دانست و بیان داشت: اغلب از آن به عنوان عنصر مؤثر در برابری تحصیلی، تنوع آموزشی و تبادل منابع تحصیلی در فراسوی مرزها یاد می‌شود.

وی گفت: مقوله بین المللی شدن دانشگاهها از یک سو به سیاستگذاری راهبردی به منظور اقدامات مقتضی برای بهبود فعالیتهای پژوهشی، آموزشی و خدماتی نیاز دارد و از طرفی برای بین المللی کردن فعالیتهای دانشگاهها، ایجاد بستری پویا برای ایجاد هماهنگی میان بخشهای مختلف یک دانشگاه ضروری به نظر می‎رسد.

مدیر کل برنامه‌ها و همکاری‌های بین المللی دانشگاه تهران یکی از اهداف موضوعات این نشست را دیپلماسی علمی خواند و تصریح کرد: دیپلماسی علمی و پذیرش دانشجویان خارجی یکی از مباحث مهم محسوب می شود که در این راستا باید بیشتر بر روی این مراکز سرمایه گذاری شود و راهکارهایی از جمله راه‌اندازی بخش کنسولی و بخش بین‌الملل دانشگاه‌ها و دفاتر دانشجویان خارجی برای انجام امور مربوط، از جمله این اقدامات است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی