loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 247 یکشنبه 31 مرداد 1395 نظرات (0)

محمد جلیلی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره علت استقبال رتبه های برتر کنکور از این دانشگاه اظهار کرد: رتبه های برتر رشته تجربی به طور معمول رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را انتخاب می کنند که رشته پزشکی نسبت به دو رشته دیگر با استقبال بیشتری مواجه است.

وی با اشاره به انتخاب دانشگاه علوم پزشکی تهران توسط رتبه های تک رقمی و دو رقمی کنکور سراسری در سهمیه مناطق گفت: از 27 رتبه های تک رقمی در مناطق، به طور متوسط بیش از 20 نفر و در رتبه های دو رقمی نیز 70 تا 80 نفر این دانشگاه برای تحصیل انتخاب  می کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: در رشته های دیگر نیز انتخاب اکثر رتبه های یک تا سه آزمون ورودی کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

وی با اشاره به سابقه و قدمت دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: این دانشگاه تنها دانشگاه علوم پزشکی کشور در بین 80 دانشگاه برتر جهانی است و در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور رتبه اول را دارد.

جلیلی درباره ظرفیت های دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال تحصیلی 96-95 اظهار کرد: با توجه به امکانات موجود، ظرفیت دانشگاه تغییر زیادی پیدا نکرده و امسال به دلیل محدودیت انتخاب برای رتبه های برتر کنکور سراسری، کل ظرفیت پردیس بین الملل را به پذیرش دوره های روزانه اضافه کردیم.

وی تصریح کرد: ظرفیت رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران 160 نفر از طریق کنکور سراسری اعلام شده که این ظرفیت در سال گذشته 105 نفر بود و با معرفی برگزیدگان المپیادها احتمالا این تعداد  افزایش  پیدا می کند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: رتبه های خوب و بیش از دو رقمی نیز در مقطع کارشناسی ،دانشگاه علوم پزشکی تهران را انتخاب می کنند که به دلیل تفاوت در دکترای حرفه ای و کارشناسی آمار دقیقی از آنها موجود نیست و سازمان سنجش آمار رتبه های برتر را به طور مجزا اعلام می کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی