loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 221 شنبه 30 مرداد 1395 نظرات (0)

محمدحسن عظیم عراقی معاون تشخیص و پیشگیری سازمان استثنایی در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص وضعیت سنجش نوآموزان و توزیع آن‌ها در مدارس عادی و استثنایی گفت: تا روز 25 مرداد ماه بیش از یک میلیون و 115  هزار نفر نوبت گیری کردند که از این تعداد 874 هزار نفر مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: با توجه به بررسی‌های انجام شده تا این تاریخ قریب به 774 هزار نفر از نوآموزان به مدارس عادی فرستاده شده و عده‌ای دیگر برای معاینات بیشتر به مراکز تخصصی ارجاع داده شده‌اند.

عظیم عراقی با بیان اینکه بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر به عنوان افراد مورد سنجش در برنامه‌ریزی‌ها پیش بینی شده‌اند، اظهار کرد: برخی از نوآموزانی که به بخش تخصصی ارجاع داده می‌شوند پس از انجام معاینات و رفع مشکل مجددا به مدارس عادی باز می‌گردند.

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان استثنایی افزود: از بین افراد ارجاع داده شده به مراکز تخصصی تاکنون  هزار و 352 نفر به مدرسه استثنایی، 539 نفر به مدارس تلفیقی راه پیدا کردند و سایر نوآموزان به مدارس عادی فرستاده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه معاینات تخصصی شامل معاینات بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی است، یادآور شد: برخی نوآموزان با انجام درمان‌های بسیار ساده نظیر استفاده از عینک، جرم‌گیری گوش و مواردی دیگر از این قبیل مشکل‌شان برطرف می‌شود.

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان استثنایی با بیان اینکه  امسال 846 پایگاه مستقل، 407 پایگاه سیار و 55 پایگاه عشایر برای سنجش در نظر گرفته شده، گفت: سنجش عشایر در سراسر کشور رایگان بوده و برای سایر استان‌ها نیز مبلغ سنجش 14 هزار تومان برآورد شده که در مواردی نیز نیم بها یا رایگان برای افرادی ویژه خدمات رسانی انجام می‌شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی