loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 230 سه شنبه 12 مرداد 1395 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی ناصری معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در نشست خبری به مناسبت سی‌وسومین اجلاس  مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه این اجلاس هر ساله از زمان شهید رجایی در حال برگزاری است، گفت: آموزش و پرورش مهم‌ترین نهاد در امر تعلیم و تربیت از لحاظ کمی و کیفی است لذا نیازمند مشارکت تمامی نهادها در این امر است.
 
وی افزود: در اجلاس 3 روزه که سالی یک بار برگزار می‌شود مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور حضور پیدا کرده و به بیان نقطه نظرات مختلف در خصوص اهداف اصلی این نشست می پردازند.

ناصری عنوان کرد: ضمن تقدیر از فعالیت‌های فرهنگیان در طول یکسال مشکلات و نیازهای تعلیم و تربیت بیان شده و با توجه به اینکه مسئولان آموزش و پرورش حضور دارند فرصت مناسبی است تا با هم‌اندیشی با مدیران منطقه و ارائه راهکارها جمع‌بندی لازم صورت گرفته تا نیازها به بهترین نحو پاسخ داده شود.
 
وی اظهار کرد: این اجلاس همیشه تابستان برگزار می‌شود تا ضمن نتیجه‌گیری از طرح‌های سال گذشته برنامه‌ریزی مناسبی برای سال تحصیلی پیش رو در نظر گرفته شود.
 
معاون  حقوقی آموزش و پرورش از برگزاری اجلاس سی و سوم در تاریخ  18  تا 20 مرداد ماه در سالن اجلاس سران خبر داد و یادآور شد: ویژگی اجلاس امسال این است که به تکمیل برنامه‌ها و طرح‌های 3 سال گذشته در دولت یازدهم می‌پردازد.
 
وی با بیان اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در فرایند انتقال اطلاعات دارند، یادآور شد: با  استفاده از این توانایی رسانه‌ها می توان فرایند تعلیم و تربیت را به گونه‌ای مناسب ساماندهی کرد در این مسیر می توان با بیان انتقادات منصفانه و همچنین انعکاس اقدامات مثبتی که انجام می‌شود جامعه را نسبت به این مسئله آگاه کرد.
 
ناصری در خصوص هزینه این اجلاس اظهار کرد: سعی می‌شود تا حداقل هزینه‌ها برای این برنامه در نظر گرفته شود و امسال نیز به همین خاطر سالن اجلاس سران برای برگزاری برنامه انتخاب شد تا هزینه‌ها به دولت بازگردد.
 
معاون حقوقی مجلس از فعال  شدن دبیرخانه و ستاد اجلاس به طور دائم خبر داد و بیان کرد: این مسئله باعث می‌شود تا در اجرای هر چه بیشتر اجلاس رؤسا و مدیران آموزش و پرورش کیفیت افزایش یابد و کارآمدی آن در امر تعلیم و تربیت نمود پیدا کند.
 
ناصری توضیحاتی در خصوص توزیع جنسیتی و سابقه کار مدیران حاضر در این اجلاس داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه سعی شده تا خانم‌ها نقش مدیریتی بیشتری در نظام داشته باشند اما هنوز این امر به طور کامل محقق نشده علاوه بر این مسئله تمهیداتی برای ساماندهی این وضعیت اندیشیده شده که بر اساس آن مقرر شد تا در هیات رسیدگی به تخلفات و همچنین هسته‌های گزینش یک همکار خانم وجود داشته باشد.
 
وی سابقه مدیران حاضر در اجلاس را نیز شرح داد و گفت: 19.92 درصد از مدیران سابقه بالای 30 سال دارند همچنین 556 نفر دارای سابقه بین 20 تا  30 سال، 50 نفر سابقه بین 10 الی 20 سال و یک نفر از مدیران کمتر از 10 سال سابقه مدیریتی دارد که البته تمامی مدیران باید دارای مدرک کارشناسی ارشد به بالا باشند.
 
ناصری در بخش دیگری از صحبت‌‌هایش به برخی از مسائل روز آموزش و پرورش نظیر بحث هدایت تحصیلی اشاره کرد و گفت: با توجه به اعتراضات و فضایی که برای این طرح ایجاد شده بود در شورای معاونان در مجلس هدایت تحصیلی مورد بررسی قرار گرفت و براساس نتایج و تصمیم وزیر آموزش و پرورش قرار بر این شد تا اجباری در بحث هدایت تحصیلی وجود نداشته باشد و پس از اعلام اولویت‌ها چنان چه ظرفیت مناطق اجازه دهد دانش‌آموزان در رشته‌های مورد نظر خود تحصیل کنند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی