loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 264 یکشنبه 27 تیر 1395 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، نصیری قیداری دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در نشستی که صبح امروز به مناسبت اولین نشست شورای حکام مرکز منطقه‌ای اقیانوس‌شناسی غرب آسیا در پژوهشگاه ملی اقیانوس‌‌شناسی و علوم جوی برگزار شد گفت: مراکز نوع دوم اقیانوس‌شناسی تحت حمایت کشورهای میزبان عمان و سه عراق ، پاکستان تشکیل می‌شوند و ارتباط ساختاری با سازمان یونسکو ندارند اما از طریق موافقت‌نامه‌ای که بین رئیس مرکز و مدیر کل سازمان یونسکو منعقد می‌شود در مسائل مختلف مرتبط با اهداف موافقت نامه فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: این مراکز قطب افراد ماهر و متخصص عمل می‌کنند که برنامه‌های یونسکو را در انطباق با برنامه‌ها و اسناد ملی کشور‌ها اجرا می‌کند از این رو آن‌ها در تدوین برنامه‌های استراتژیک و اسناد اولویت‌دار نقش مهمی را دارند.

نصیری‌ قیداری اظهار داشت: تبادل اطلاعات فرصت‌های حمایت مالی، تبادل نرم‌افزار و داده‌های مربوطه همه می‌توانند در توسعه مراکز و اثر بخشی آن‌ها نقش داشته باشند.

وی بیان کرد: مرکز نوع دوم اقیانوس‌شناسی در سال 2011 در سی و ششمین کنفرانس تصویب شد و اهمیت این مراکز بر کسی پوشیده نیست چرا که 70 درصد آب سطح کره زمین و 97 درصد آب این سیاره در اقیانوس‌ها است.

دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو گفت: هدف شماره 14 اهداف توسعه‌ای پایدار سازمان ملل که حفظ و استفاده پایدار و بهینه از اقیانوس‌ها را توصیه می‌کند دلیلی بر اهمیت موضوع ذکر شده است.

وی افزود: این هدف مگر به آموزش، پژوهش و افزایش آگاهی عمومی در ارتباط با اقیانوس‌ها در دسترس نیست لذا یکی از اهداف این مرکز آموزش و پژوهش است.

نصیری قیداری یادآور شد: امیدوارم این نشست برای پیشبرد اهداف این مرکز مفید واقع شود.
 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی