loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 256 چهارشنبه 23 تیر 1395 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،روابط عمومي وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري در ارتباط با خبرهای منتشر شده روزهای اخير در برخي از رسانه ها مبنی بر اعمال محدوديت براي تدريس اعضاي هيات علمي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي در ساير موسسات آموزش عالي  اطلاعیه را صادر کرد.

این اطلاعیه و توضیح بدین شرح است:

 اقدام اخير اين وزارت در ارتباط با شفاف سازي و رفع ابهام مطرح شده توسط دستگاه هاي نظارتي در ماده 21 آيين نامه استخدامي اعضاي هيات علمي است ؛ بدين نحو كه برابر مقررات موجود كشور، اعضاي هات علمي شاغل تمام وقت در موسسات آموزش عالي همزمان نمي توانند قرارداد همكاري تمام وقت يا نيمه وقت با ساير دستگاه ها داشته باشند.

بديهي است همكاري این اعضا براي تدريس در ساير موسسات در خارج از ساعات كار دانشگاه همانند گذشته با رعايت ضوابط بلامانع است.

وزارت علوم تاکید کرده است که اين ضوابط پیش از این نيز در آيين نامه استخدامي اعضاي  هيات علمي وجود داشته و همان گونه كه اشاره شد اقدام اخير صرفاً در جهت شفاف سازي و تصريح در اجراي ماده 21 آيين نامه فوق الذكراست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، همچنین پیش از این عبدالرضا باقری رییس مرکز هیأت های امنا و ممیزه مرکزی وزارت علوم در خصوص اصلاح ماده ۱۲ آیین نامه استخدامی اعضای هیأت علمی و ممنوعیت همکاری هیأت علمی تمام وقت دانشگاه‌های دولتی با دانشگاه آزاد اعلام کرد: این مساله، موضوع جدیدی نیست و براساس این ماده ساعت حضور عضو هیات علمی تمام وقت در طول هفته ۴۰ ساعت است که باید در طی هفته تقسیم بندی و تکمیل شود.

وی افزود: با توجه به ایرادات دستگاه های نظارتی مبنی بر اینکه در گذشته اعضای هیات علمی با هماهنگی و اطلاع دانشگاه می توانستند به صورت نیمه وقت در دانشگاه دیگر مشغول فعالیت شوند، سعی کردیم برخی از بندهای آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی از جمله بند ۲۱ را شفاف تر کنیم و بدین ترتیب اعضای هیأت علمی دانشگاههای وزارت علوم نمی توانند در سایر دانشگاهها فعالیت کنند

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی