loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 228 دوشنبه 14 تیر 1395 نظرات (0)

نورعلی عباس‌پور مدیرکل امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص مدارس هیات امنایی و شرایط آن گفت: مدارس هیات امنایی مصوبه‌ای است که شورای عالی آن را ابلاغ کرده که این مدارس با شیوه خاصی اداره می‌شوند اما جزو مدارس ویژه به حساب نمی‌آیند.

وی ادامه داد: تمامی دانش آموزان می‌توانند در این مدارس ثبت‌نام کنند و شرایطی مطابق مدارس دولتی برای آن تعریف شده است.

عباس‌پور با بیان اینکه از ظرفیت‌های محلی در مدیریت مدرسه استفاده می‌شود، عنوان کرد: کیفیت بخشی به مسائل آموزشی و پرورشی از مهمترین اولویت‌های مدارس هیات امنایی است که برای تحقق آن هیات امنای مدرسه نقش بسزایی دارد.

مدیرکل امور شوراهای وزارت آموزش وپرورش با اشاره به اینکه هیات امنا در انتخاب مدیر مدرسه نقش دارد، گفت: این هیات سه نفر را پیشنهاد می‌دهد و از بین آنها شخصی که اصلح باشد به عنوان مدیر مدرسه انتخاب می‌شود.

وی در خصوص تامین منابع مالی این مدارس بیان کرد: برای ارائه خدمات صرفا اولیا نباید پرداخت وجهی داشته باشند بلکه این منابع مالی از طریق موسسات خیریه و ظرفیت‌های محلی و تولیدی تامین می‌شود.

عباس‌پور اظهار کرد: فوق برنامه‌هایی در مدارس هیات امنایی ارائه می‌شود که شرکت در آنها باید اختیاری باشد و در صورتی که دانش آموز خواستار شرکت نکردن در این برنامه‌ها باشد مدرسه حق دریافت وجهی از وی ندارد.

مدیرکل امور شوراهای وزارت آموزش وپرورش با بیان اینکه تشدید نظارت بر مدارس هیات امنایی در سال تحصیلی جدید در دستور کار است، یاد آور شد: دستورالعملی مبنی بر نظارت بر مدارس به استانهای کشور ابلاغ شده که در این راستا هر مدرسه‌ای که خلاف قانون عمل کند با برخوردی قاطع مواجه می‌شود همچنین کمیته ارزیابی و نظارت بر مدارس هیات امنایی نیز اکنون به شدت نظارت بر این مدارس را دنبال می‌کنند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی