loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 238 دوشنبه 14 تیر 1395 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نتایج سطح بندی که اخیرا اعلام شد، براساس شاخص های تعریف شده از 70 دانشگاه و موسسه آموزش عالی دولتی تهیه و در دو دسته جامع و تخصصی تعریف شده بود که به شرح زیر است:

الف: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی جامع (به ترتیب الفبا)
سطح ۱- شامل: اصفهان – تبریز – تربیت مدرس – تهران – شهید بهشتی – شیراز  -- فردوسی مشهد.

سطح ۲ – شامل: ارومیه – الزهرا (س) – بوعلی‌سینا – بیرجند – خوارزمی – رازی – زنجان – سیستان و بلوچستان – شهید چمران اهواز – شهید باهنر کرمان – کاشان - گیلان – یزد.

سطح ۳ – شامل: اراک – ایلام – بجنورد – بین المللی امام خمینی (ره) – حکیم سبزواری – خلیج فارس – دامغان – زابل – شهرکرد – شهید مدنی – قم – گلستان _ ولی‌عصر (عج) رفسنجان –کردستان – لرستان – هرمزگان – یاسوج.

سطح ۴ – شامل: آیت‌الله حائری میبد – بزرگمهر قائنات – تربت حیدریه – حضرت معصومه (س) – سلمان فارسی کازرون – سید جمال الدین اسدآبادی – کوثر بجنورد – ملایر – نهاوند – نیشابور.

ب: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تخصصی (به ترتیب الفبا)
سطح ۱ – شامل : صنعتی اصفهان – صنعتی امیر کبیر – صنعتی شریف – علامه طباطبائی – علم و صنعت ایران.

سطح ۲ – شامل: صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی – علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان – صنعتی بابل – صنعتی سهند تبریز – هنر.

سطح ۳ – شامل: تحصیلات تکمیلی صنعتی و فنّاوری پیشرفته – صنعتی جندی‌شاپور – هنر اسلامی تبریز – هنر اصفهان.

سطح ۴ – شامل: صنعتی قم – صنعتی کرمانشاه – فناوری‌های نوین قوچان – هنر شیراز.

گفتنی است؛ نتایج سطح بندی آن دسته از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که اطلاعات درخواست شده را تکمیل نکرده اند در دوره های بعدی منظور می شود.

مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم در خصوص نتایج سطح بندی دانشگاه‌های سراسری اعلام کرد: انجام سطح بندی دانشگاه های دولتی تا کنون سابقه نداشته و هیچ دستگاه و نظامی سطح بندی دانشگاه ها را انجام نداده برهمین اساس وزارت علوم این کار را آغاز کرد و ادامه روند مشروط به بازخورد آن است، درواقع این سطح بندی، فاز اول و مقدماتی بود و هنوز نمی شود به عنوان جمع بندی نهایی آن را تلقی کرد.

وی ادامه داد: بعد از بازخورد، آن را مجدد بررسی کرده و در صورت وجود اشکال آن را اصلاح و در حقیقت برای این کار بخش خصوصی مشخصی را تعیین می کنیم.

به گفته وی انجام سطح بندی در سطح دانشگاه‌ها با افزایش انگیزه، رقابت سالم ایجاد و زمینه رشد را برای مدیران نیز فراهم می کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی