loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 285 جمعه 11 تیر 1395 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آموزش عالی در این هفته با اخبار متعددی از جمله جوابیه دانشگاه علم و صنعت در خصوص برگزاری اردوهای مختلط، تجدید نظر در مجوز مراکز پژوهشی ضعیف، جنجال برسر واگذاری روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت، ابلاغ آیین نامه شورای توسعه و پژوهش به دانشگاه‌ها،شرایط دریافت مجوز خروج از کشور دانشجویان مشمول برای اعزام به عتبات و توزیع کارت آزمون سراسری 95 از 20 تیر  روبه‌رو بوده است.

جوابیه دانشگاه علم و صنعت در خصوص برگزاری اردوهای مختلط
افشین شریعت معاونت فرهنگی دانشگاه علم و صنعت در خصوص نامه جمعی از دانشجویان این دانشگاه مبنی بر بروز تخلف در اردوهای مختلط گفت: بعضی از دروس رشته ‌هایی مانند معماری نیازمند برگزاری سفرهای آموزشی و پژوهشی در محیط بیرون از دانشگاه بوده و این کار با انجام روال قانونی خود انجام می‌شود. متأسفانه برخی از مستندات ارائه شده در رابطه با تخلفات صورت گرفته، ارتباطی با سفرهای دارای مجوز ندارد.

شریعت یادآور شد: بهتر است دانشجویان با مشاهده ‌تخلفی در این سفرها با ذکر گزارش ما را در‌ این امر مهم بیشتر یاری کنند تا مسئولان دانشگاه بتوانند مسئولیت خود را به خوبی انجام دهند.

به هیچ اردوی مختلطی مجوز داده نشده است
ضیا هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم بیان کرد: مجوز هیچ نوع اردوی مختلط و برگزاری کنسرت را نداده و نمی‌دهیم و با تمام حاشیه‌ها مطابق قوانین و ضوابط برخورد می‌کنیم. تاکنون هیچ گزارشی نرسیده که در دانشگاهی کنسرت برگزار شده یا به اردوی مختلطی مجوز داده شده باشد، اگر اردوها در چارچوب روابط نباشند طبیعتاً با آن‌ها برخورد می‌شود.

جنجال برسر واگذاری روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت
محمد روشن معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم تاکید کرد: محمد فرهادی مقام عالی وزارت علوم اعتقاد دارد رشته روانشناسی بالینی از گرایش های رشته روانشناسی بوده و از جمله رشته‌های علوم انسانی و غیر پزشکی است و حتی برنامه های آن اکنون در شورای تحول و ارتقاء علوم  انسانی مورد بررسی قرار می گیرد تا با شاخص های طرح تحول هماهنگ شود.

وی ادامه داد: عناوین دروس و محتوای سرفصل دوره های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در این گرایش، غالبا در زمینه علوم انسانی است چرا که موضوع این رشته با همه پیچیدگی‌های آن انسان است و غلبه ارتباط با علوم پزشکی نيست.

توزیع کارت آزمون سراسری 95 از 20 تیر
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش گفت:  بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده کارت شرکت در آزمون سراسری سال 95 کلیه داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، تجربی، انسانی، هنر و زبان های خارجی به انضمام شرایط و ضوابط رشته‌های متمرکز، شرایط خاص و نحوه اعلام علاقمندی از روز یکشنبه 20 تیر 95 بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

وی افزود: لذا کلیه داوطلبان از روز یکشنبه 20 تیر تا چهارشنبه 23 تیر 95 فرصت دارند ضمن مراجعه به سایت سازمان سنجش بر اساس دستور العمل مربوط ضمن مشاهده اطلاعیه سازمان نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند.

خبر برکناری‌ام را از رسانه‌ها متوجه شدم
محمد فرهادی، وزير علوم با صدور حكمی محمد حسين اميد، معاون اداري مالی و مديريت منابع اين وزارتخانه را با حفظ سمت به عنوان سرپرست دانشگاه جامع علمی كاربردی منصوب كرد.

محمد اخباری رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با برکناری‌اش از سمت ریاست دانشگاه گفت: خبر برکناری‌ام را از خبرنگاران رسانه‌ها شنیدم زیرا کسی از وزارتخانه با من تماس نگرفته است. هیچ موضوعی بین من با وزیر علوم و یا مسئولان وزارتخانه در رابطه با دانشگاه جامع علمی کاربردی مطرح نشده بود و من استعفا هم ندادم بنابراین نمی‌دانم دلیل برکناری‌ام چه بوده است.

آیین نامه شورای توسعه و پژوهش به دانشگاه‌ها ابلاغ شد
وحید احمدی معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم ایجاد شورای توسعه و پژوهش فناوری در حوزه علوم انسانی را به عنوان یکی از اقدامات مهم در راستای توسعه علوم انسانی عنوان و بیان کرد: آیین نامه این شورا با حضور وزیر علوم تنظیم و به دانشگاه ها ابلاغ شده است. در سطح کشور شش مرکز رشد در حوزه علوم انسانی فعال هستند که افراد فارغ التحصیل در این رشته می توانند با همکاری با سایر رشته ها در این مراکز به تولید فناوری مشترک بپردازند.

تجدیدنظر در مجوز مراکز پژوهشی ضعیف
محسن شریفی مدیرکل دفتر سیاستگذاری امور پژوهشی وزارت علوم گفت: پژوهشگاه‌ها و مراکز پژوهشی یکی از حلقه‌های تکمیل چرخه تبدیل ایده به محصول و ثروت هستند و معتقد هستیم اگر نقش پژوهشگاه‌ها به درستی تعریف نشود، این چرخه دیرتر تکمیل می شود.

وی با اشاره به اجرای فرایند لغو مجوز برای مراکز پژوهشی ضعیف گفت: برنامه ارزیابی و نظارت عملکرد واحدهای پژوهشی دارای مجوز را در دستور کار داریم و در مجوز مراکز پژوهشی که فعالیت آنها کم است یا فعالیت ندارند، تجدید نظر می شود.

زمان ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان دانشگاه آزاد اعلام شد
صامت مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: زمان ثبت درخواست نقل و انتقال در نیمسال اول سال تحصیلی جدید به مدت یک ماه از تاریخ 15 تیرماه لغایت 15 مردادماه است و این مدت زمان تمدید نمی شود. ثبت درخواست انتقال یا میهمانی کلیه دانشجویان متقاضی فقط از طریق سامانه نقل و انتقالات دانشجویی امکان پذیر بوده و ثبت درخواست در هر ترم فقط یکبار امکان پذیر است.

14 تیر زمان برگزاری آزمون عملی کارشناسی ارشد 95
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش اعلام کرد: براساس برنامه زمانی پیش بینی شده فهرست اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت کد رشته محل‌های بورسیه یا دارای شرایط خاص، زمان انجام مصاحبه و تاریخ آزمون مرحله دوم کد رشته‌های امتحانی دارای آزمون تشریحی یا پروژه به همراه برنامه زمانی انجام مصاحبه از معرفی شدگان و همچنین زمان برگزاری آزمون تشریحی یا پروژه عملی در کد رشته های امتحانی زیربط در روز دوشنبه 14 تیر 95 بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت.

شرایط دریافت مجوز خروج از کشور دانشجویان مشمول برای اعزام به عتبات
سیدمحمد رضا فقیهی رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: دانشجویانی که در پانزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان ثبت نام کرده و خدمت سربازی را انجام نداده اند می بایست برای سفر به عتبات حتما مجوز خروج از کشور را دریافت کنند. دانشجویانی که از شرایط استفاده از معافیت تحصیلی برخوردارند و تاریخ اعزام آنها مرداد ماه سال جاری است می بایست تا 5تیرماه و کاروان های شهریور به بعد تا 15 تیر فرم تعهد نامه محضری را به دفاتر عتبات خود تحویل دهند.

شهریه ترم تابستان دانشگاه آزاد اعلام شد
حسین زاده لطفی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شروع کلاس های تابستان دانشجویان دانشگاه آزاد از پنجم تیر ماه بود که نرخ هر کدام از این مقاطع تحصیلی نیز متفاوت است. دانشجویان دوره ی کاردانی باید نصف شهریه ثابت را به همراه شهریه متغیر دروس انتخاب شده پرداخت کنند و اگر هفت تا 10 واحد را انتخاب کنند باید دو سوم شهریه ثابت به همراه شهریه متغیر را پرداخت کنند.

اتمام آخرین مهلت نهایی کردن ثبت نام عتبات دانشگاهیان
محمدرضا فقیهی رییس سازمان عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: مهلت نهایی کردن ثبت نام عتبات دانشگاهیان ویژه زائرین اصلی و ذخیره چهارشنبه نهم تیر به پایان رسید. زائران اصلی و ذخیره تا پایان روز چهارشنبه ۹ تیر ماه فرصت داشتند با مراجعه به سایت لبیک به آدرس labbayk.ir نسبت به نهایی کردن ثبت‌نام خود اقدام کنند.

رییس سازمان عمره و عتبات دانشگاهیان تصریح کرد: دانشجویانی که در تاریخ مقرر ثبت نام خود را نهایی نکردند به منزله انصراف است و در این بین از میان ظرفیت‌های باقی مانده مجددا قرعه کشی می‌شود.

علوم انسانی در ایجاد شرکت‌های دانش بنیان سهم پایینی دارد
حسین میرزایی رییس پژوهشکده مطالعات فرهنگی گفت: هرچند اخیرا دولت با صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌های دانش بنیان حمایت‌های زیادی کرده، اما بیشتر شرکت‌های تاسیس شده در حوزه فنی و مهندسی بوده و حوزه علوم انسانی در این زمینه جایگاهی ندارد. برای راه اندازی شرکتهای دانش بنیان علوم انسانی باید در جامعه فرهنگ سازی شود.

پذیرش دانشجویان دانشگاه‌های مختلف در دانشگاه آزاد اسلامی
فرهاد حسین زاده لطفی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت:هرچند پیش از این، موضوع مهمان شدن دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی ممکن بود؛ اما از امسال این موضوع به صورت رسمی درآمده و دانشجویان اعم از دولتی، غیردولتی و غیرانتفاعی با معرفی‌نامه دانشگاهشان می‌توانند برای ترم تابستان در دانشگاه آزاد اسلامی مهمان شوند.

وی اعلام کرد: شهریه برای دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها هیچ تفاوتی با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ندارد و همه دانشجویان کشور می‌توانند با نرخ شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، در این دانشگاه به صورت مهمان، ترم تابستان را بگذرانند.

راه‌اندازی شبکه نخبگان علوم انسانی در دبیرخانه جشنواره فارابی
ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیرعلوم بیان کرد: شبکه نخبگانی علوم انسانی که به همت دبیرخانه جشنواره فارابی راه‌اندازی می شود، قرار است زمینه پیوند منتخبان دوره‌های مختلف جشنواره فارابی را با برجستگان حوزه علوم انسانی فراهم کند.

وی با بیان اینکه توجه به آسیب های اجتماعی درحال حاضر مسئله مهمی در کشور است، گفت: در جلسات متعددی که مدیران و مسئولان کشور با مقام معظم رهبری داشتند مباحثی درخصوص آسیب های اجتماعی مطرح شده است که با کمک اساتید حوزه علوم انسانی باید این آسیب ها بررسی و روند پیشگیرانه آنها تدوین شود.

تلاش وزارت علوم برای بازگرداندن اعتبارات طرح‌های کلان ملی
وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: دبیرخانه شورای عالی با چالش‌هایی چون عدم اختصاص ردیف بودجه مستقل و نیروی انسانی روبه رو است که با پیگیری‌های صورت گرفته آیین نامه شرح تفصیلی دبیرخانه شورای علوم، تحقیقات و فناوری مصوب شد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه اجرای طرح‌های کلان ملی یادآور شد: ردیف بودجه‌ این طرح‌ها حذف شده است که در حال پیگیری برای جبران و عدم حذف آن هستیم.

نمایه سازی بیش از 21 میلیون مدرک در ISI
محمدجواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)اعلام کرد: به طور میانگین از سال 2006 تا 2015 هر ساله حدود دو میلیون مدرک در پایگاه وب آو ساینس تامسون رویترز (آی.اس.آی) نمایه شده اند. در مجموع از سال 2006 تاکنون بیش از 21.5 میلیون مدرک در آی.اس.آی نمایه شده است که از آن تحت عنوان تولید علم نام برده می شود.

وی افزود: از این میزان حدود 19 میلیون مدرک در معتبرترین مجلات بین المللی منتشر و 4.5 (چهار و نیم) میلیون نیز در معتبرترین کنفرانس ها ارایه شده اند. از این تعداد مدرک تنها 126 هزار و 429 مورد مقالات برتر (پراستناد) هستند که آن را تولید علم برتر می نامند.

نرم تولید مقاله در دانشگاه آزاد رضایت بخش نیست
حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تمام واحد‌های دانشگاه تولیدات علمی ندارند، ‌اظهار داشت: از یک میلیون و 620 هزار دانشجو نزدیک به یک میلیون و 100 هزار نفر آنها در مقطع کاردانی، کارشناسی و مابقی در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند که تولیدات علمی فقط از آن دانشجویان تحصیلات تکمیلی است.

میرزاده با اشاره به اینکه هنوز نرم تولید مقاله به ازای هر نفر در دانشگاه آزاد اسلامی رضایت بخش نیست، یادآور شد: در طی برنامه پنج ساله ششم قرار است این نرم به ازای هر نفر یک مقاله باشد که در این صورت کشور با یک جهش علمی بزرگ روبه‌رو می شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی