loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 273 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

مجتبی صدیقی رییس سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مسائل علمی، پژوهشی، فناوری و مبادلات دانشجویی از جمله نکات تفاهم نامه‌ منعقد شده در سال 91 بین وزارت علوم و وزارت تحصیلات عالی افغانستان است.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های ایران ظرفیت مناسبی برای ایجاد روابط بین المللی دارند، اظهار داشت: در این تفاهم نامه مبادله دانشجو بین دو کشور ایران و افغانستان در خصوص اعطای بورس تحصیلی و ادامه تحصیل دانشجویان افغان در مقاطع تحصیلی مختلف با هزینه شخصی خود، پیش بینی شده است.

صدیقی درباره تعهد ایران نسبت به اعطای بورس به دانشجویان افغان، بیان کرد: انتخاب بهترین جوانان افغان در پذیرش نهایی آزمون سازمان سنجش که در افغانستان برگزار می شود برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد صورت می گیرد همچنین افغانستان در مقطع دکتری، چند برابر ظرفیت را برای مصاحبه و پذیرش نهایی به دانشگاههای ایران اعلام می کند.

رییس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: از دیگر تعهدات این تفاهم نامه، تجهیز کتابخانه‌ها و بررسی نحوه ارسال کتاب به دانشگاههای افغانستان، تسهیل در صدور ویزا برای استادان دو کشور است که مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. همچنین قرار است همکاری ها در راستای ارزیابی و اعتبارسنجی دانشگاه‌های افغانستان بیشتر شده و سازمان سنجش هم تجربیات خود در برگزاری آزمون‌های متمرکز را در اختیار این کشور دوست و همسایه گذارد.

وی اعلام کرد: در حال حاضر مرکز جامعه المصطفی، دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی در کشور افغانستان شعبه دارند و همکاران ما برای رفع مشکلات این سه دانشگاه در افغانستان در تلاش هستند تا آنها بهتر بتوانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند. امیدواریم در چارچوب سیاست‌های دولت افغانستان و قول‌های همکاری که داده‌اند، شعبه‌های جدید این دانشگاهها را در آن کشور تاسیس کنیم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی