loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 202 پنجشنبه 09 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دوران دانشجویی یکی از زمان‌های شیرین و پر از خاطره هر شخصی در طول زندگی‌ است این دوران به خصوص برای دانشجویانی که در دانشگاهی دور از شهر محل زندگی خود تحصیل می کنند زیباتر است.

زندگی دانشجویی تفاهم، هم‌زیستی و کمک به هم‌نوع را به افرادی که در این مکان‌ها زندگی می کنند آموزش داده و سبب می‌شود تا دیدشان نسبت به زندگی گسترش یابد.

به مناسبت هفته خوابگاه‌ها که از 25 تا 31 اردیبهشت ماه است از خوابگاه فرهنگی تربیتی سلامت دانشگاه علامه بازدید کردیم و از نزدیک با دانشجویان درباره مسائل و مشکلات دوران دانشجویی به گفت و گو پرداختیم.

هزار دانشجو در خوابگاه سلامت علامه طباطبایی اسکان دارند که با یک حساب سرانگشتی سرانه هر نفر در این دانشگاه به طور متوسط 6 متر مربع است.

ابتدا از خوابگاه VIP مخصوص دانشجویان دکتری و ارشد بازدید کردیم، آن چیزی که عجیب بود تمیزی این خوابگاه و نظم دانشجویان بود.

خوابگاه‌های دانشجویی ویژه دکتری یک سوئیت 140 متری دو خوابه است که در هر سوئیت 4 دانشجو زندگی می کنند.

نگین؛ دانشجوی رشته زبان در رابطه با امکانات این خوابگاه گفت: این خوابگاه نسبت به مکانهای دیگر بزرگ‌تر و تمیزتر است و مسئله‌ای که کمی مشکل برایمان درست کرده سهمیه‌بندی و کارتی بودن لباسشویی است.

خوابگاه ویژه دانشجویان کارشناسی حدود 120 متر بوده و در هر واحد یک نفر از دانشجویان در آن اسکان دارند. بنابر گفته دانشجویان؛ مسئولین و معاونین فرهنگی دانشگاه هر چند وقت یک بار به این جا آمده و  از مسائل و مشکلات از نزدیک آشنا می‌شوند.

شکری؛ دانشجوی دوره دکتری درباره برنامه‌های اوقات فراغت این خوابگاه می‌افزاید؛ عصرها در خوابگاه سلامت کلاس های ورزشی؛ والیبال، فوتبال و ایروبیک برقرار است و دانشجویان می توانند از لوازم ورزشی این خوابگاه در گوشه حیاط استفاده کنند.

نمازخانه این خوابگاه در خارج از ساعت اذان و نماز باز است که طی بازدید این مکان دانشجویانی را دیدیم که دانشجویان در آن جا مشغول خواندن درس به صورت گروهی و انفرادی بودند؛  وقتی با آنها صحبت می کردیم همه به اتفاق از همکاری خوب مسئولین خوابگاه با دانشجویان صحبت می‌کردند.

محمدعلی یزدان‌پناه مسئول خوابگاه سلامت دانشگاه علامه در این رابطه می‌گوید: در این خوابگاه مشاوران دانشگاه به صورت نیمه وقت حضور دارند و دانشجویانی که با مشکلی روبه‌رو شوند با استقبال این روانشناسان مواجه می‌شوند.

وی بیان کرد: این خوابگاه مجهز به اینترنت وایرلس بوده و دانشجویان برای تحقیق و کارهای درسی‌شان می توانند بدون محدودیت به صورت شبانه‌روزی از آن استفاده کنند.

محمد علی یزدان پناه با بیان اینکه ما تقاضای حمایت بیشتر از دولت را داریم؛ افزود: دولت باید زمینه‌ای را فراهم کند تا بخش خصوصی در خوابگاه‌سازی فعال شود تا این امر مقدس در جامعه گسترش یابد.

وی ادامه داد: این که برای دانشجویان شهرستانی خانه امنی ساخته شود یک کار فرهنگی بوده و نتیجه‌اش آسودگی خیال دانشجویان و خانواده‌های آنها است.

وی گفت: در ایام امتحانات پزشک عمومی  24 ساعته در خوابگاه حضور دارد. در این خوابگاه بر روی دیوارها و راه پله‌ها قوانین مربوط به آن و مطالب فرهنگی مذهبی نوشته شده که این کار موجب  رشد فکری دانشجویان در کنار تحصیل می‌شود.

حسنی المصطفی دانشجوی رشته مترجمی زبان اهل کشور سوریه است که امکانات این خوابگاه را بسیار مناسب می داند و در این رابطه می‌گوید: در این خوابگاه امکانات ورزشی و رفاهی مناسب است و مسئولین کارشان را به صورت منظم انجام می‌دهند.

هزینه یک ترم اقامت در این خوابگاه 250 هزار تومان بوده که برای دانشجویان خارجی این مبلغ به میزان هزار و 500 دلار است.

در خوابگاه سلامت علامه طباطبایی دانشجویانی از کشور اکراین، سوریه، افغانستان و چین حضور دارند و به خوبی به زبان فارسی تسلط کامل دارند.

گفتنی است در این خوابگاه رفت و آمد از صبح آغاز و تا 9 شب ادامه دارد و اگر دانشجویی بخواهد خارج از این ساعت رفت و آمد کند تنها با گرفتن مجوز این کار صورت می گیرد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی