loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 189 شنبه 21 فروردین 1395 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه آیین اختتامیه هفتمین مجلس دانش آموزی در جمع خبرنگاران گفت: تنها درخواست مجلس دانش آموزی، ملاقات با رییس جمهور است. مجلس هفتم از فعال ترین مجالس بوده و اسناد بسیار خوبی را در زمینه عدالت آموزشی و تصحیح آیین نامه مجلس دانش آموزی به تصویب رسانده و نظرات و نقدهای خوبی را پیرامون فعالیت های پرورشی و اردوهای دانش آموزی و همچنین نشست های مفیدی را برگزار نموده اند.

وی ادامه داد: نشست فعال آنها در بزرگداشت بانوی انقلاب، همسر امام خمینی (ره) زبانزد خاص و عام بود و درواقع در مناسبت های مختلف مجلس هفتم بسیار خوب فعالیت کرده است. این را هم باید اضافه کرد که مجلس دانش آموزی بازوی مشورتی آموزش و پرورش است و تذکرات و راهکارهایی را که کمیسیون های مختلف آن به آموزش و پرورش ارائه می کند قطعا در تصمیم گیری های مدیران و مسئولان آموزش و پرورش موثر است.

کفاش با تحسین عملکرد مجلس هفتم دانش آموزی گفت: به دلیل فعالیت خوب مجلس هفتم در طی دو سال گذشته برای ارسال و ارائه نظرات کارشناسی و ... بود که وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که برای اولین بار در طی 6 دوره گذشته، 150نماینده بعد کنکور به کربلا اعزام می شوند و کربلا و نجف را زیارت می کنند. درواقع وزارت آموزش و پرورش از مجلس هفتم دانش آموزی بسیار رضایت دارد و نشان این رضایت هم اعزام دسته جمعی آنها در قالب دو کاروان به عتباب عالیات است.

وی درباره شروع فعالیت مجلس هشتم عنوان کرد: انتخابات مجلس هشتم دانش آموزی برگزار شده و نمایندگان این دوره مشخص شده اند و به تعبیری اعتبارنامه های آنها صادر شده و امیدواریم در تابستان امسال بعد از کنکور و ماه رمضان افتتاحیه مجلس هشتم دانش آموزی را داشته باشیم . قطعا تجربیات مجلس هفتم به دانش آموزان مجلس هشتم منتقل می شود.

وی افزود: بنای ما بر این است که مجلس هفتم فراموش نشود و 150 نفر در یک پایگاه مجازی مشترک در سازمان دانش آموزی همچنان بتوانند نظراتشان را به صورت مستقیم برای وزیر و معاونین و بخش های مختلف به طور مداوم ارسال کنند و ما هم وضعیت دوستان را رصد می کنیم که اگر نیازی به کمک ما داشتند ،از نظر فکری مساعدت لازم را داشته باشیم و اگر گره ای داشتند باز کنیم.

معاون پرورش و فرهنگی آموزش و پروش با اشاره به توصیه و نقدی به مجلس هفتم اعلام کرد: حیطه وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام نظر درباره کل مسائل کشور است و در رابطه با هر مسئله ای می توانند نظر کارشناسی دهند و با کمیسیون ها صحبت کنند اما حیطه وظایف مجلس دانش آموزی مسائل تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش ، سند عدالت آموزشی و پیرامون این موضوعات است و این نمایندگان باید در حیطه کاری خود ورود پیدا کنند نه حوزه های دیگر.

کفاش با اشاره به دستاوردهای 14 ساله مجلس دانش آموزی اظهار داشت: سند عدالت آموزشی ( امروز یا فردا نهایی می شود) ، سند امنیت اردوهای دانش آموزی (از مصوبات دوره های قبلی مجلس که امروزه در آموزش و پرورش عملیاتی میشود)، نظرات در رابطه با کمیسیون اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش ، منشور حقوق دانش آموزی( که حال به عنوان یکی از منشورهای برجسته حقوقی در کشور، همه مسئولان و مقامات ارشد به آن افتخار می کنند)، سند تطبیقی آموزش و پرورش های کشورهای جهان و.. محصول مجلس دانش آموزی است 7دوره است.

وی بیان کرد: گفتنی است حتی دانش آموزان با شرایط خاص و مدارس استثنایی ما، مصوبه های مجلس را پیگیری کردند. به طور مثال در مجلس هفتم به همت دانش آموز دختر روشندلی که یکی از نمایندگان است مسئله سرویس دانش آموزی به جد پیگیری و در نهایت محقق شد.

معاون پرورش و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: فردا با حضور رییس سازمان سنجش کشور و رییس مرکز سنجش آموزش و پرورش، مسائل کنکور و نظرات نمایندگان درباره سنجش و گزینش دانشجو مورد توجه قرار می گیرد درواقع حضور دانش آموزان فعال و نخبه ما در عرصه مجلس گاهی جرقه ای را در ذهن مدیران کشور درست می کند که می تواند تداوم این مسئله ،بخشی از مشکل دانش آموزان را حل کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی