loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 262 چهارشنبه 14 بهمن 1394 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه برگزاری جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع خبرنگاران در خصوص انتخاب روسای دانشگاه‌ها از جمله خوارزمی گفت: هنوز تصمیم نهایی در این خصوص گرفته نشده و وزیر علوم باید پیشنهاداتشان را در خصوص این موضوع ارائه دهند تا سپس تصمیم گیریهای لازم اتخاذ شود.

وی در ادامه در خصوص اینکه آیا مشکلی در این مورد متوجه وزارت علوم یا این چند دانشگاه است افزود: وزارت علوم باید در این زمینه پیگیر باشد که مشکلی از نظر مراجع قانونی که در این زمینه تصمیم گیری می‌کنند برای دانشگاه‌ها پیش نیاید.

مخبر در ادامه در خصوص بررسی سند آمایش دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد جزو مواردی بود که بسیار مورد توجه قرار گرفته و در همین زمینه پیشنهادات زیادی شده است. که ما در حال بررسی آنها هستیم و در جلسات بعد به نتیجه می رسیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد عدم حمایت از دانشگاه‌های نخبه پرور و درجه یک کشور مثل دانشگاه تهران بیان کرد: در اسنادی که در اختیار ما قرار دارد، برای برخی از دانشگاه‌ها ماموریت‌های فرا ملی تعریف شده یعنی دانشگاهی مثل دانشگاه تهران و برخی دیگر از دانشگاه‌های درجه یک ما مثل دانشگاه شریف دانشگاه امیر کبیر، باید فراملی عمل کنند و ترازشان را در سطح دانشگاه بین‌المللی و جهانی قرار دهند. بنابراین امکانات و لوازمی که این دانشگاه‌ها برای رسیدن به این سطح نیاز دارند، باید در اختیارشان قرار بگیرد یعنی ما موظفیم که این امکانات در اختیار این دانشگاه‌ها بگذاریم . بنده امیدوارم در بودجه سال آینده برای بخش علم و فناوری ردیف خوبی در نظر گرفته شده باشد و بخشی از یک درصد تولید ناخالص داخلی برای این دانشگاه‌ها در نظر گرفته شود تا بتوان از حداکثر پتانسیل خود استفاده کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی