loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 244 دوشنبه 12 بهمن 1394 نظرات (0)

امیر موسوی مدیر روابط عمومی و بین المللی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: با توجه به لغو تحریم ها در شرایط پسا برجام باید شاهد توسعه آموزش، پژوهش و فناوری باشیم که این مهم از طریق تبادل نیروی انسانی اعم از محققان، نخبگان، دانشجویان و ... است و بخشی از محققان، محققان خارجی ایرانیان مقیم خارج هستند و بخشی دیگر محققان عرصه های بین المللی هستند.

وی در ادامه حمایت مالی و اعتباری از پژوهشگاه های مشترک، همچنین اصلاح آئین‌نامه‌هایی نظیر تسهیل پرداخت حق الزحمه محققان میهمان و همچنین اصلاح آئین نامه از قبیل صدور ویزا برای میهمانان خارجی را بخش مهمی از تبادلات علمی، آموزشی عنوان کرد.

موسوی گفت:‌ در شرایط پسا تحریم اگر محققان میهمان بصورت پاره وقت و برای انجام پروژه، قصد ورود به کشور را داشته باشند و بالعکس نخبگان ایرانی قصد ورود به سایر کشورها را داشته باشند با مشکلات صدور ویزا مواجه می شوند که امیدواریم با توسعه ارتباطات بین المللی برای توسعه علمی کشور موانع از پیش روی محققان برداشته شود و این مهم در گرو اصلاح آئین نامه های کشور است.

بگفته وی در اکثر دانشگاه ها تعداد دانشجوی خارجی، صفر درصد و در معدودی از دانشگاه ها تا یک درصد است که این آمار در دنیا سی تا پنجاه درصد است.

موسوی با اشاره به آمار مذکور خاطر نشان کرد:‌ در شاخص رتبه بندی مراکز علمی و پژوهشی داشتن محقق و دانشجوی خارجی مهم است و در ارزیابی موثر است که به این واسطه و برای توسعه علوم و فناوری باید سیاستگذاری هایی در این بخش انجام داد.

کسب رتبه برتر پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری
مدیر روابط علمی و بین المللی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، از کسب رتبه برتر پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در بین پژوهشگاه های کشور خبر داد.

وی تعداد پروژه های مشترک با دانشگاه ها و مراکز علمی خارج کشور،‌ تعداد بورسیه ها و گرنت های تحقیقاتی بین المللی، جوایز بین المللی،‌ تعداد تفاهم نامه های مشترک علمی پژوهشی،‌ میزبان بودن برای ورود محققان خارجی و ... را برخی از علل در کسب رتبه برتر عنوان نمود.

برچسب ها محققان , پژوهشگاه , ژنتیک ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی