loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 279 جمعه 27 آذر 1394 نظرات (0)
در هفته پژوهش در دانشگاه های کشور چه خبر بود؟
در این هفته اکثر دانشگاه های کشور از پژوهشگران نمونه خود تقدیر و تشکر کردند که اکثر پژوهشگران از رابطه ضعیف بین صنعت و دانشگاه ها خبر میدانند در سویی دیگر مدیر یکی از دانشگاه های برتر کشور دلیل این رابطه ضعیف را اینگونه بیان می کند: صنایع ما اصولاً تکنولوژی محور نیستند و کمتر در عرصه دانش‌ فعالیت می‌کنند .
 
دکتر فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فن‌آوری در مراسم نمادین هفته پژوهش در جمع خبرنگاران در خصوص طرح‌های پژوهشی برتر گفت: از روز اول هفته پژوهش که 31 طرح برتر از مقطع ابتدایی تا پایه دبیرستان انتخاب شد، ارتباط بین آموزش و پرورش با 500 پژوهش‌سرا و 138 مرکز رشد در جهت تبدیل طرح‌های پژوهشی دانش‌آموزان به محصول برقرار شده است. 
 
دکتر فرهادی در بخش دیگری از سخنان خود در این هفته گفت : امسال قصد داریم که یک درصد از بودجه ناخالص داخلی به بودجه پژوهش اختصاص یابد، در حالی که این سهم در سال گذشته تنها 0.47 درصد بوده است . 
 
دکتر فانی در هفدهمین جشنواره جوان خوارزمی گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید در زمینه پژوهش به ما کمک کنند چون زمانی که امر پژوهش در ابتدایی‌، متوسطه اول و دوم، رشد پیدا کند در آینده علمی کشور رشد قابل توجهی خواهد داشت .
 
دکتر ستاری معاون علمی فناوری رئیس جمهور گفت: امسال اتفاقات بسیار خوبی در زمینه پژوهش خواهد افتاد که اختصاص بودجه 200 میلیون دلاری برای صندوق پژوهش از مهمترین اقداماتی است که انجام شده است .
 
پیشنهاد بودجه توسط مسئولین و مطالبه آن توسط دانشگاه ها
محمد حسین امید معاون مالی و اداری وزارت علوم گفت: هنوز سقف بودجه دولت مشخص نشده است اما پیشنهاد ما برای کل بودجه آموزش عالی در سال آینده ۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده است .این در حالی است که بودجه سال ۹۴ آموزش عالی کشور حدود ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است .
 
شفیعی رییس دانشگاه فنی و حرفه ای  گفت : برای نوسازی و تکمیل و تجهیزات خود حداقل به 50 میلیارد تومان بودجه احتیاج داریم، چرا که با بودجه‌های معمولی مسلح شدن به فناوری‌های روز و توانمند سازی اساتید و . . . انجام شدنی نیست و خواستار کمک از جانب سازمان مدیریت و نهادهای دیگر هستیم، علاوه بر کمک‌های نهادها و خیرین از طریق درآمدزایی و اختصاصی در حال اقدام می باشیم و آنچه که مسلم است دانشگاه‌ها به تدریج باید روی پای خودشان بایستند و به معنای واقعی از اقتصاد دانش‌بنیان استفاده کنند .
 
راه اندازی وب سایت ارتباط مستقیم با رییس دانشگاه آزاد
مدیرکل پیگیری‌های ویژه دانشگاه آزاد اسلامی، از راه اندازی وب سایت ارتباط مستقیم با ریاست دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس www.hmirzadeh.com خبر داد .  
 
مهندس شایان نقی زاده مدیرکل پیگیری های ویژه دانشگاه آزاد اسلامی، از راه اندازی سامانه ارتباط مستقیم با ریاست دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: این سامانه بنا بر دستور دکتر میرزاده ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی، در راستای تکریم ارباب رجوع و عمل به وعده داده شده به دانشجویان و مسئولان این دانشگاه، راه اندازی شده است .
 
توصیه وزارت بهداشت برای علاقمندان به ادامه تحصیل در هند
مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت درباره ادامه تحصیل در کشور هندوستان به متقاضیان توصیه هایی را اعلام کرد .
 
بر اساس اعلام مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، وضعیت دانشگاه راجیو گاندی و کالج های وابسته در هند در حال بررسی است و با توجه به تعدد کالج های این دانشگاه و تفاوت کیفیت آنها و زمانبر بودن موضوع، توصیه اکید می شود تا مشخص شدن وضعیت این دانشگاه، از اخذ پذیرش برای سال تحصیلی ۲۰۱۶ - ۲۰۱۷ خودداری شود. 
 
روبات دستیار پزشک رونمایی شد
روبات دستیار پزشک با ادغام ربات چندضلعی و بازوهای مکاترونیکی توسط محققان واحد علوم و تحقیقات در شانزدهمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری رونمایی شد .
 
آرش احمدی نیا دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مکاترونیک واحد علوم و تحقیقات و سرپرست تیم تحقیقاتی با بیان اینکه ربات چندضلعی در مقیاس آزمایشگاهی و برای کودکانی با گروه سنی 2 الی 10 سال طراحی شده است گفت: ربات چند ضلعی یک ربات چند منظوره در صنایع مختلف است که با ادغام دو بازوی مکاترونیکی به اضلاع آن می توان در زمینه ی پزشکی و امداد رسانی در سازمان های پزشکی بهره برد .
 
وزارت علوم در کمیته دانشگاه آزاد نماینده ندارد
عبدالحسین فریدون مدیر کل دفتر حوزه وزارتی وزارت علوم گفت: وزارت علوم نماینده‌ای در کمیته سه نفره نداشته، اما رشته‌های این دانشگاه در شورای گسترش در حال بررسی است و رشته‌های دارای شرایط لازم در این شورا تصویب می‌شود . 
 
وی افزود: کمیته پنج نفره که در گذشته در وزارت علوم برای رفع مشکل رشته‌های دانشگاه آزاد تشکیل شده بود، همچنان پابرجا است و این کمیته تشکیل جلسه می‌دهد.
وی عنوان کرد: تا جایی که اطلاع دارم وزارت علوم در کمیته سه نفره‌ای که دانشگاه آزاد در مورد آن صحبت کرده است، نماینده‌ای نداشته است .
 
کلنگ‌زنی 5 خوابگاه دانشجویی در کشور توسط خیرین
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از خردادماه تاکنون پنج خوابگاه دانشجویی توسط خیرین در سطح کشور کلنگ‌زنی شده و در حال احداث است.
 
صدیقی با اشاره به بنیاد ‌خیرین که در آموزش عالی کشور بنیانگذاری شده است، افزود: این بنیاد کار رسمی خود را طی سالجاری در شهر مقدس مشهد شروع کرد و تعدادی از خیرین کاشانی نیز در این همایش حضور داشتند و حمایت از دانشجویان برتر بی‌بضاعت و تهیه کتاب به دانشگاه‌ها و دانشجویان از جمله وظایف خیرین این بنیاد است .
 
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی