loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 166 شنبه 24 مرداد 1394 نظرات (0)

داریوش ورناصری مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران در گفتگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش   گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تجهیز مدارس و برنامه‌های تکمیل شده در سال تحصیلی جدید گفت: از کل اعتبارات آموزش و پرورش در زمینه نوسازی و تجهیز مدارس حدود 10 الی 12 درصد آن به استان تهران اختصاص داده می‌شود.

وی در ادامه افزود: براساس شاخص‌های تعریف شده که شامل فضای آموزشی، سرانه دانش آموزی‌، منطقه جفرافیایی و... است، از محل اعتبارات طرح تخریب و بازسازی این سهم تعیین می شود.

نگاه ویژه به مدارس قدیمی
مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران تخصیص اعتبارات امسال را با ویژگی متمایزی نسبت به سال‌های قبل دانست و در این خصوص خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی جدید برنامه‌ها در جهت اختصاص تجهیزات جایگزین برای مدارس قدیمی ، ساخت مدارس در مناطقی که با توجه به تعداد دانش آموزان نیاز به فضای آموزشی بیشتر احساس می‌شود و هم چنین تخریب و یا بازسازی مدارس فرسوده بالای 40 سال خبر داد.

وی خاطر نشان کرد: برای دستیابی به شرایط ایده آل در تجهیز مدارس‌، اقدامات این چنینی موثر خواهد بود اما برای رسیدن به استانداردهای جهانی نیازمند زمان هستیم.

ورناصری هم چنین از تحویل 80 الی 100 پروژه تکمیل شده مدرسه در سال تحصیلی جدید در مناطق مختلف استان تهران خبر داد و یادآور شد: در تمامی مدارس نوساز امکانات آموزشی از قبیل آزمایشگاه‌، کتابخانه، کارگاه آموزشی با شرایط استاندارد در دسترس دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: مدارسی که از نظر فضای آموزشی با کاستی‌هایی مواجه هستند ممکن است وجود داشته باشند که معمولا از نوع مدارس استیجاری خواهند بود.

ورناصری در پایان به این موضوع اشاره داشت: در سند تحول به فضای آموزشی توجه ویژه‌ای شده است و به همین جهت سعی براین است که تمامی مدارس از نظر امکانات و فضای آموزشی در شرایط مطلوب قرار گیرند

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی