loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 264 دوشنبه 19 مرداد 1394 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، در طی  نشستی كه صبح امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش علی اضغر فانی  و همچنین معاون فرهنگی و پرورشی حمید كفاش برگزار شد، مسایلی پیرامون تشكل های دانش آموزی و برنامه های با این محوریت برگزار مطرح شد.

در طی این جلسه وزیر محترم آموزش و پرورش گفت: امیدواریم این برنامه ها به هرچه بهتر شدن مسایل فرهنگی و پرورشی كمك كند و منجر به ارتقای كیفی سطح تربیت در دانش آموزان شود.

وی در ادامه افزود:  یکی از شاخص های مهم تربیت، تربیت سیاسی اجتماعی است و دانش آموز در طول تحصیل خود باید به ابعاد سیاسی اجتماعی بپردازد.

فانی با اشاره به اینكه بزرگترین محفلی که میتواند به ارتقای سطح ترببیتی كمك كند تشکل های دانش آموزی است،‌ خاطر نشان كرد:دانش آموزان امروز مدیران آینده کشور هستند و مسئولیت های مهمی را در کشور عهده دار مییشوند. لذا جا دارد که دانش آموزان با مباحثی چون تصمیم گیری تحمل نظرات مخالف مساله یابی که مدیران با آن مواجهند آشنا شوند.

وی تصریح كرد: باید تلاش کنبم که جذب حداکثری دانش آموزان را در این تشكل ها فراهم کنیم تا عده بیشتری را فراگیرد و بحث وحدت در عین کثرت سیاستی در تعلیم و تربیت موردنظر باشد و در عین احترام به سلایق و علایق امکانات کشور ساماندهی  به نحوی باشد که حداکثر بهره برداری را از این منابع انسانی  داشته باشیم.

فانی گفت: امروز این واقعیت را پذیرفتیم که منابع کشور و زمان در اختیار ما محدود است و از 12 سال تحصیل تنها در متوسطه اول و دوم میتوانیم بحث های تشکل های دانش آموزی را جدی تر دنبال کنیم.لذا این امر ایجاب میکند که در راستای افزایش هم افزایی حرکت کنیم و نتیجه ی این همدلی و همزبانی افزابش بهره وری در سازمان و رسیدن به اهداف است. و لازمه ی این همدلی و همزبانی اعتماد متقابل است.

سیاست دیگر مدرسه محوری است
وزیر آموزش و پرورش گفت: سیاست دیگر ما مدرسه محوری است. جایی که تعلیم و تربیت عملا شکل میگیرد مدرسه است.

وی تصریح كرد: مدیر مدرسه رهبر آموزشی و تربیتی آن نهاد است که باید اهداف تربیتی آموزشی دانش آموز را محقق كند.تعدد بخشنامه ها و دستورالعمل هایی که به دست مدیران مدرسه می رسید، مشکلاتی را بوجود می آورد که با هماهنگی این تشکل ها این پدیده را به حداقل رسانده است.

کفاش معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: شورای هماهنگی تشکل های دانش آموزی در استان ها تشکیل شده است و طی مصوبه ای تصمیم گرفته شد تا این شورا به صورت منظم و کشوری برگزار شود.

کفاش معاون آموزشی و فرهنگی آموزشو پرورش گفت : حضور و مشارکت دانش آموزان عامل موثری در تحقق مدرسه محوری باشد چرا که فعالیت این تشکل ها مستقیما در مدرسه و توسط دانش آموزان انجام می گیرد. در این راستا دوره 4 روزه مدرسان سیاسی اجتماعی پس از 10 سال توقف تشکیل شد.

وی خاطر نشان كرد:در این دوره ها موضوعات مهم مسایل روز سیاسی و اجتماعی چون موضوعات هسته ای و سواد رسانه ای را مطرح میکنند

انتخابات شورای دانش آموزی اهمیت  بسیاری دارد
فانی گفت: امسال سال انتخابات است و دانش آموزان دبیرستانی برخی در سنین رای دادن هستند و خواهش من این است که به دور از جهت گیری های جناحی و حزبی دانش آموزان را به حضور در صحنه تشویق و هدایت کنیم.

کفاش معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: شورای هماهنگی تشکل های دانش آموزی در استان ها تشکیل شده است و طی مصوبه ای تصمیم گرفته شد تا این شورا به صورت منظم و کشوری برگزار شود

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی