loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 299 پنجشنبه 15 مرداد 1394 نظرات (0)

آیین نامه استاد افتخاری جدید پیش از این در دانشگاه‌ها وجود داشته اما نکته جدید در خصوص استفاده از توان اساتید خارجی و یا اساتید ایرانی برجسته خارجی کشور است.

دستورالعمل چگونگی بهره گیری از توان علمی اساتید وابسته در دانشگا‌ه‌های تهران تدوین شده و تعدادی از افرادی که در خارج از کشور فعالیت داشته‌اند و به گونه‌ای با دانشگاه‌های تهران تعامل داشته‌اند به عنوان استاد وابسته با دانشگاه همکاری می‌کنند.

آیین نامه اساتید افتخاری از گذشته در دانشگاه‌ها وجود داشته و بر اساس آن افراد بسیار برجسته ایرانی در دنیا می‌توانند از این امتیاز استفاده کنند و به عنوان استاد افتخاری به دانشگاه‌ها شناخته شوند.

امکان دعوت از اساتید خارجی برای تدریس در دانشگاه‌ها و علوم مورد نیاز بر اساس اعلام رئیس
جمهوری فراهم می شود.

حمایت اساتیدی که پاره وقت فعالیت می‌کنند
حضور اساتید وابسته می‌تواند به ایجاد چشم‌اندازهای ملی و بین‌المللی، بهبود کیفیت کلاس های آموزشی و ارتقا آموزش و پرورش در مراکز علمی کمک به سزایی داشته باشد. این حمایت به دانشگاهیان، محققان یا افرادی اختصاص می‌یابد که به صورت پاره وقت در امور آموزشی، پژوهشی، نوآوری در دانشگاه‌ یا مرکز علمی فعالیت‌ می‌کنند و بر حسب نوع تخصص که مورد تائید دانشگاه است همکاری خواهند داشت.

شرایط حمایت از اساتید خارجی
اعلام نیاز از مراکز علمی، اخذ موافقت و مجوزهای لازم از دانشگاه و یا مرکز پژوهشی مبدا، دارا بودن مدرک دکتری تخصصی و ارتباط تخصصی با زمینه‌های علمی مورد نیاز مرکز علمی مقصد، از جمله شرایطی است که برای حمایت از اساتید خارجی در نظر گرفته شده است.

پرداخت‌ هزینه‌های اساتید وابسته خارج از کشور
نصرت‌الله ضرغام رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص حمایت از اساتید خارجی وابسته می‌گوید: دانشگاه‌هایی که مراکز علمی دارند و بخواهند از خارج استاد وابسته داشته باشند، بخشی از هزینه‌های این استاد وابسته را پرداخت و تامین می‌کنیم.
این اساتید اگر طی یکی دو ماه با مراکز علمی ارتباط داشته باشند، بخشی از هزینه‌های آن‌ها پرداخت می‌شود.

ضرغام تاکید کرد: پذیرش دانشجو و اساتید خارجی در رتبه‌بندی های بین المللی موثر است و به منظور ارتقای کیفیت آموزشی و رتبه این دانشگاه‌ها 10 برنامه را در دستور کار داریم و با اجرایی کردن آنها امیدواریم، بتوانیم رتبه این دانشگاه‌ها را در سطح ملی و بین‌المللی ارتقا دهیم و مهم این است که جامعه و کشورمان به چه رشته و راه‌حلی نیاز دارد و به بیان دیگر علم را کاربردی کنیم.

شناسایی استعدادها توسط اساتید
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی می‌گوید: همچنین این حمایت شامل اساتیدی که در زمینه کودکان به ویژه استعدادیابی، پرورش استعداد و به کارگیری استعدادهای برجسته کارهای پژوهشی انجام می‌دهند، به آن‌ها کمک مالی کرده تا تحقیقات خود را انجام دهند.

ضرغام تاکید کرد: کودکان سرمایه اصلی کشور هستند و ارزش آن‌ها قابل مقایسه با سرمایه‌های کشور ما مثل نفت نیست، باید کار پژوهشی و تحقیقاتی انجام بدهند تا بتوانیم زمینه های رشد آنها را در همه جهت فراهم کنیم تا بتوانند در ابعاد مختلف در مملکت تاثیر گذار باشند. باید از لحاظ روحی، جسمی و سلامت روان بر کودکان کارهای تحقیقاتی انجام بدهیم که به تنهایی از عهده آن بر نمی‌آییم

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی