loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 277 سه شنبه 13 مرداد 1394 نظرات (0)

طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در نشستی که صبح امروز در دفتر جهاد دانشگاهی برگزار شد با اشاره به 16 مرداد سالروز جهاد دانشگاهی گفت: هدف جهاد دانشگاهی در سراسر کشور فعالیت شاخص آن است.

وی گفت: تلاش داریم بودجه در حوزه کارفرمایی هم تامین شود همچنین تفاهم نامه بین جهاد دانشگاهی با معاون فناوری برای ایجاد یک حساب مشترک که هر کدام 10 میلیارد تومان  به صورت وام به حساب واریز می‌کنند.

وی بیان کرد: چند ماموریت از جمله انتقال فناوری در طرح‌های کلان ملی در این صنعت و دو ماموریت در انتقال فناوری در طرح‌های کلان ملی و حضور جهاد در صنایع منتخب پیش بینی شده است بنابراین دو پیشنهاد خواهان واگذاری چند ماموریت ملی به جهاد دانشگاهی هستیم.
همچنین برای انتقال توانمندی‌های جهاد دانشگاهی به دنبال تشکیل سازمانی برای آموزش تخصصی برای جامعه با عنوان هدف پیش بینی شده است.

طیبی بیان کرد: سال گذشته 5 مجتمع بزرگ با هدف تولید فناوری‌هایی مانند الکترونیک و مکانیک، شیمی و پتروشیمی، صنایع غذایی، کشاورزی و صنایع آب شیرین کن تامین شده است.

اقدامات سال گذشته جهاد دانشگاهی
رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: در حوزه پژوهش و فناوری 1260 طرح اجرایی شده است که از این تعداد 650 طرح به صورت کارفرما، 129 طرح را در دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی و در سال 93 56 طرح قرار دادی بسته شده با حجم مالی 187 میلیارد تومان همچنین 16 ثبت اختراع،‌37 عنوان کتاب ترجمه شده و تالیفی و تعداد مقالات 1540 مقاله بوده که 620 مقاله در مجله به چاپ رسیده و 920 مقاله در کنفرانس‌های داخلی و خارجی بوده است.

وی بیان کرد: پژوهش‌های سامانه هوشمند کنترل خودرو به پایان رسیده که رتبه سوم را در جشنواره خوارزمی به دست آورده است.

حوزه‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی

طیبی افزود: برای برنامه پنجم توسعه طرح تربیت الگوی فارغ‌التحصیلان شایسته دانشگاه‌ها با عنوان 7 ویژگی که عبارتند از‌:  عبادی، رشد فردی، اخلاق تامین اجتماعی، بحث خانواده، فعالیت‌های زیستی دانشجویان و اشتغال دانشجویان گفته شده و همچنین در سال گذشته 40 طرح فرهنگی برگزار شده است.

پژوهش جهاد دانشگاهی
رئیس جهاد دانشگاهی بیان کرد: جهاد دانشگاهی با دو دانشگاه و 6 موسسه آموزش عالی در حال تربیت که دارای 26 هزار دانشجو است. همچنین با 43 واحد علمی کاربردی با 64 هزار دانشجو و 125 مرکز آموزشی کوتاه مدت که 600 هزار نفر را در سال تربیت می‌کند در حال فعالیت است.

تجاری سازی و فناوری در جهاد دانشگاهی

وی اظهار کرد: مجوز تاسیس 9 شرکت دانش بنیان سیار صادر شده است البته ناگفته نماند عدم اطمینان به توان داخلی یا در واقع علاقه به فناوری خارجی سبب شده که مشکلات فناوری در کشورمان ایجاد شود.

طیبی در پایان اظهار داشت: سازمان‌هایی مانند برنامه و بودجه، معاونت علمی و فناوری، وزارت صنایع، می‌توانند متولی تولید فناوری باشند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی