loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 580 یکشنبه 11 مرداد 1394 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان به تازگی موفق به رصد و شناسایی جمعیت جدیدی از یک قبیله بومی در جنگل‌های کشور پرو شده‌اند.

قبیله‌ای بومی با سلاح‌های اولیه گردشگران را به کام مرگ می‌فرستد + تصاویر

گفتنی است، قبیله بومی Mashco به مدت حداقل 600 سال است که در جنگل‌های پرو زندگی می‌کنند و ارتباطی با اجتماع متمدن ندارند، لباس، اغذیه و سایر مایحتاج توسط اعضا قبیله با شکار حیوانات، ماهیگیری و یا کشت و زرع صورت می‌گیرد اما به تازگی با نفوذ انسان‌ها گردشگران و رشد روستاها آنها به روستاییان نزدیکتر شده با آنها ارتباط بسیار کمی بر قرار کرده‌اند‌.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، دولت پرو به دلیل عدم آشنایی این قبیله با قوانین مدنی و احتمال قتل و کشتار انسان‌ها توسط آنها و یا سرایت بیماری به آنها به شدت ارتباط با آنها را محدود و ممنوع اعلام کرده‌اند.

با این وجود جمع کثیری از گردشگران و ماجرا جویان برای تماشای این قبیله اولیه به مناطق محل زندگی و شکار آنها نزدیک شده با دوربین به مشاهده آنها می‌پردازند.

چندی پیش اهالی این قبیله دو فرد گردشگر را که به محل زندگی آنها نزدیک شده بودند را با تیر و نیزه کشته‌اند و همینطور یک راهنمای محلی که سالها یک رابطه بین آنها و قبیله‌های روستایی مجاور بوده است را به دلیل تلاش برای تفهیم نحوه زندگی اجتماعی با وسایل ابتدایی خود پس از 20 سال دوستی به قتل رسانده‌اند.  

به همین دلیل دولت پرو که این قبیله در مرز بین آنها و کشور برزیل زندگی می‌کنند از مردم‌، عکاسان و ماجرا جویان خواسته تا از نزدیک شدن به محل زندگی آنها جدا اجتناب کنند.

اعضای این قبیله زندگی پنهانی در لابلای جنگل‌های بارانی دارند و مشاهده آنها به سختی صورت می‌گیرد.

ماجراجویان گاهی اوقات تنها برای گرفتن یک عکس روزها در اختفاء باقی می‌مانند تا موفق به گرفتن سوژه عکاسی مورد نظر شوند.

انسان‌شناسان و پزشکان امیدوار هستند در آینده با بر قراری ارتباط با این اهالی بومی که به لهجه‌ای باستانی تکلم می‌کنند بتوانند اطلاعات بیشتری در خصوص شیوه زندگی، آداب و رسوم، بیماری‌ها و سایر ویژگی‌های منحصر به فرد آنها بدست آورند.

در حال حاضر حتی ابتلای یکی از اعضای قبیله به بیماری ساده‌ای چون سرماخوردگی می تواند به دلیل عدم آمادگی سیستم ایمنی بدن آنها باعث مرگ فرد و حتی کل قبیله شود.

دولت پرو اعلام کرده با وجود توریستی بودن منطقه سعی می‌کند به محل زندگی آنها کسی نزدیک نشود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی