loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 354 یکشنبه 11 مرداد 1394 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خببرنگاران جوان  آژانس هوایی ناسا به دنبال این است تا با استفاده از windbots آسمان مشتری را مورد کاووش قرار دهد. در پی این تحقیقات آژانس فضایی ناسا با اختصاص 100000 دلار هزینه برای این اکتشافات، مدعی است که این پروژه می تواند به طور بالقوه انقلابی را در بدست آوردن اطلاعات در باره نامساعدترین سیارات برای زندگی به وجود آورد.


این یک واقعیت ساده ای در کشف های فضایی است که برخی سیارات نسبت به سایرین از قابلیت اکتشافی بالاتری برخوردارند. به عنوان مثال، سازمان فضایی ناسا توانسته است تنها با به حرکت در آوردن ربات هایی بر روی سیاره مریخ، بیش از یک دهه اکتشافات پیشگامانه ای را انجام دهد.

در یک نگاه، در یک طراحی probe با چندین روتورز در چند طرف مختلف با کمک تحرک و ثبات متناسب می شود اما در این نگاه اطلاعات جامد اندکی بدست خواهد
آمد.
با این حال آدرین استویسا، محقق اصلی این پروژه می گوید که "هنوز چیز های زیادی وجود دارند که ما نمی دانیم" حتی این اطلاعات وجود ندارد که آیا لازم است windbot 10 متر قطر داشته باشد یا 100 متر؟ و حتی درباره اینکه چه مقدار انرژی بالابر نیاز است تا ما بتوانیم windbot را در هوا نگه بداریم.

تنها چیزی که تیم ناسا می داند این است که چگونه می توان ربات های کاوشگر را برای مدت زمان طولانی در فضا نگه داری کرد. بسیاری از ماموریت های فضایی ناسا با استقرار پانل هایی بوده است که می توانند انرژی خورشید را جمع آوری و تبدیل نمایند. با اینحال این نمی تواند گزینه مناسبی برای windbot باشد که می خواهد زمان های زیادی را در فضاهای تاریک برای اکتشاف سپری نماید.

تیم تحقیقاتی این فکر را دارد که بتواند windbot کوچکی را بسازد تا بتوانند با استفاده از بهترین روش ها با کمک منبع انرژی خیلی کم ماموریت های خود را انجام دهند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی