loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 345 شنبه 10 مرداد 1394 نظرات (0)

محمدعلی نیلفروش زاده عضو مرکز تحقیقات پوست و سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، افزود: سلول‌های بنیادی که به صورت بالغ و جنین وجود دارند و این سلول‌ها بنیادی بالغ چند توان بوده و از منابع مختلفی مثل مغز استخوان ، خون بندناف، بافت چربی یا مایع آمنیوتیک مشتق شده است و در انواع بیماری‌ها با توانایی‌های بالقوه مورد استفاده می‌باشد.

وی گفت: مطالعات گوناگون نشان داده که بافت چربی از بهترین منابع سلول‌های بنیادی فرانشیمی است و دارای توان تمایز به رده‌های سلول‌های مختلف می‌باشد.

وی گفت: در استفاده از سلول‌های بنیادی فرانشیمی، از بیمار مقدار چربی گرفته شده و سلول‌های بنیادی فرانشیمی در اتاق تمیزی جداسازی و کشت می‌شوند و سپس سلول‌ها را بر روی داربست بیولوژیک آمنیون سوار شده و بر روی زخم بیمار منتقل می‌شوند.

نیلفروش زاده افزود: به دلیل شکایات متعدد اخلاقی پیرامون استفاده از سلول‌های بنیادی جنینی استفاده از سلول‌های بنیادی بالغ چند توان در تحقیقات بالینی در الویت قرار گرفته است و امیدواریم شاهد دستاوردهای خوبی در درمان عرصه سوختگی کشور باشیم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی