loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 385 یکشنبه 04 مرداد 1394 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان مصرف بالای نوشیدنی‌‌های شیرین مانند دلستر و نوشابه‌ها از سنین کم میزان بروز ابتلا به دیابت نوع دو را در بزرگسالی افزایش می‌دهد. 

مطالعات دانشکده پزشکی بالینی در دانشگاه کمبریج در انگلستان نشان داد که نوشیدنی‌های که با شکر، آب، آب میوه و شیرین کننده‌های مصنوعی ترکیب شده است، خطر ابتلا به دیابت نوع دو را افزایش می‌دهد.

دکتر مورا و دوستانش در این دانشگاه خطر نوشابه‌ برای چاق شدن افراد را بررسی کردند و در کنار آن تاثیر این نوشیدنی‌های شیرین را در ابتلا به دیابت نوع دو بررسی کردند.

بر اساس این تحقیق، افزایش 18 درصدی ابتلا به دیابت نوع دو در مصرف کنندگان نوشیدنی‌های شیرین به اثبات رسیده است. 

برای رسیدن به این یافته‌ها، تیم یک بررسی سیستماتیک و متاآنالیز از 17 مطالعه بر روی 38253 نفر از افراد مبتلا به دیابت نوع دو انجام داده است. 

نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل این مطالعات نشان داد که مصرف زیاد نوشابه های شیرین ( 250 میلی لیتر مصرف روزانه) خود ابتلا به دیابت نوع دو را 18 درصد افزایش می‌دهد و خطر افزایش چاقی در افراد سالم را 13 درصد افزایش خواهد داد. 

دکتر لی و همکارانش در نتایج این مطالعه این مطلب را بیان کردند که از بسیاری از موارد ابتلا به دیابت نوع دو می‌توان با یک سبک زندگی سالم و پیشگیری از مصرف نوشیدنی‌های شیرین قبل و پس از تولد جلوگیری کرد.

 

برچسب ها دیابت ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی