loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 302 جمعه 02 مرداد 1394 نظرات (0)

غلامعلی منتظر معاون برنامه ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: آیین‌نامه جایزه تحصیلی در سال آینده با واگذاری اختیارات بیشتر و به خصوص با جدیت بیشتر به دانشگاه‌ها اجرا خواهد شد.

وی در ادامه افزود: یکی از سیاست‌های بنیاد ملی نخبگان این برنامه است تا از طریق آن هم دانشجو، استاد و هم دانشگاه از پشتیبانی بنیاد بهره‌مند شوند.

منتظر با اشاره به شناسایی نخبه از نگاه بنیاد خاطر نشان کرد: در نگاه بنیاد شخصی به عنوان نخبه شناسایی و معرفی می‌شود که استعداد و هوش برتری در قیاس با دیگران داشته باشد و بتواند این نعمت الهی را به یک تخصص تبدیل کند و از تخصص خود تاثیری بر جا بگذارد.

معاون برنامه ریزی و بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: طرح جایزه تحصیلی از سال 86 در بنیاد شروع شد و این طرح در ابتدا شامل تسهیلاتی نظیر کمک هزینه تحصیلی و کمک هزینه مسافرت های علمی اعتبار پژوهانه برای پایان نامه و کمک هزینه‌ فرصت مطالعاتی، ویژه دانشجویان دوره دکترا بود.

وی در خصوص جوایز در نظر گرفته شده برای دانشجویان عنوان کرد: جوایز تحصیلی در نظر گرفته شده برای دانشجویان صاحب استعداد برتر در چهار دسته آموزشی پژوهشی، فناوری و فرهنگی تقسیم شده است. به صورتیکه برای دانشجویان رشته پزشکی چهار سال اول معادل دوره کارشناسی، سال پنجم و هفتم معادل دوره کارشناسی ارشد و دوره تخصصی معادل دوره دکترای تخصصی محسوب می‌شود.

منتظر بیان کرد: آیین نامه‌های جایزه‌های تحصیلی دانشجویان صاحب استعداد برتر در خرداد 93 به تصویب رسید و در سال گذشته نیز اجرایی می‌شود.

معاون برنامه ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان در پایان افزود: فرد در زمان دانشجویی به دلیل تحصیل در دانشگاه‌ها نیازی به تسهیلات نظام وظیفه ندارد.
 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی