loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 222 جمعه 02 مرداد 1394 نظرات (0)

دکتر خدایی رئیس سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: در کنکور سراسری 94 تغییرات مهمی رخ داد که از جمله این تغییرات، ایجاد قوانین جدید برای سهمیه ایثارگران است.

وی افزود: در سهمیه ایثارگران میزان ظرفیت از 20 درصد به 25 درصد افزایش یافته و حد‌نصاب در گروه پزشکی از 80 به 70 درصد آخرین نمره کاهش داشته است.

خدایی در ادامه گفت: بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی 30 درصد ظرفیت رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به استان‌های محروم و استان‌هایی که از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود، اختصاص یافته است. اما نکته‌ی مهم اینجاست که افرادی که این رشته‌ها را در این مناطق انتخاب می‌کنند باید سه برابر مدت تحصیل تعهد خدمت بدهند. بطوریکه داوطلبان اگر می‌خواهند در مناطق خود بمانند و 3 رشته دکتری حرفه‌ای را بر اساس ظرفیت مناطق محروم انتخاب کنند باید تعهد خدمت بدهند و علاوه بر آن تنها پس از گذراندن نیمی از تعهد، می‌توانند ادامه تحصیل بدهند. لازم به ذکر است پذیرفته‌شدگان در این ظرفیت امکان تغییر رشته و محل ندارند.

خدایی در پایان گفت: همچنین یک تغییر شکلی در دفترچه انتخاب رشته بوجود آمده است که رشته‌ها را بر اساس دانشگاه‌ها تجمیع کرده‌ایم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی