loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 260 یکشنبه 28 تیر 1394 نظرات (0)

خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته‌ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه آموزش عالی منتشر شد.

دانشگاه امیر‌کبیر از 100استاد برتر دعوت به همکاری می‌کند
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان کرد: با توجه به پایین بودن نسبت دانشجویان کارشناسی به دانشجویان تحصیلات تکمیلی، تصمیم گرفته‌ایم تعداد دانشجویان مقطع کارشناسی این دانشگاه را نیز افزایش دهیم و همچنین ارتقا رتبه دانشگاه صنعتی امیرکبیر به ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا و تبدیل این دانشگاه به دانشگاه نسل سوم از برنامه‌های اصلی ما است زیرا امروز دانشگاه‌های بزرگ جهان به دانشگاه‌های نسل سوم تبدیل شده‌اند و ثروت آفرینی، ایجاد اشتغال و چرخه اقتصادی نقش بسزایی در فعالیت‌های آنها دارد.

ارائه تسهیلات به زوج‌های دانشجو نابارور
سید فردین تقی‌زاده، معاون پشتیبانی صندوق رفاه در این خصوص گفت: برای دریافت این تسهیلات یک سری شرایط در نظر گرفته شده تا آنجا که طی یک اقدام جدید که از طرف صندوق رفاه انجام پذیرفته،‌ مقرر شد مذاکرات با مراکز نازایی بیمارستان طالقانی صورت پذیرد و  البته میزان هزینه‌ها در ابتدا کاهش می‌یابد بنابراین اگر دانشجویان مشکل مالی داشته باشند، قسمتی از هزینه‌های مربوط به دارو از طریق نهادهای حمایتی و در قالب وام بیمه برطرف می‌شود، البته مقداری از این هزینه‌ها از طریق خود دانشجو پرداخت خواهد شد.

عدم توزیع جنسیتی در آزمون‌های دکتری دانشگاه آزاد اسلامی
دکتر مجتبی علوی فاضل معاون سنجش و پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: محدودیت جنسیتی در هیچ رشته‌ای در هیچ کدام از مقاطع دانشگاه آزاد اسلامی نداریم و از مهر ماه سال 93 همه محدودیت‌های سنی، جنسیتی و جغرافیایی در دانشگاه آزاد اسلامی حذف شده و هر یک از داوطلبان بر اساس علاقه خودشان می‌توانند به انتخاب رشته تحصیلی بپردازند و تنها ملاکی که حائز اهمیت است، نمره‌ای است که دانشجو بدست می‌آورد.

رفع مشکل پرداخت ادامه تحصیل دانشجو های شاهد و ایثار گر
سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: با پیگیری‌های مستمر سازمان امور دانشجویان، مشکل پرداخت هزینه‌های تحصیلی دانشجویان معزز شاهد و ایثارگر که از بخشنامه‌های تبدیل به داخل و یا ادامه تحصیل ایثارگران وزارت علوم و دانشگاهها استفاده کرده بودند و به دلایل قانونی پرداخت آن فراهم نبود، رفع شد همچنین اقدامات سازمان با نظر مساعد دادستان دیوان محاسبات و همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران به نتیجه رسید که در این راستا پرداخت هزینه گروهی توسط سازمان و بخشی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران، صورت خواهد گرفت.

اعلام  نتایج نقل و انتقالات دانشجویان تا مرداد سال 94
دکتر سید ابوالحسن ریاضی معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با اشاره به این که ثبت نام نقل و انتقالات دانشجویان اردیبهشت ماه انجام شده است، گفت: نتایج نهایی نقل و انتقالات تا پایان مرداد ماه سال جاری اعلام می‌شود و تاکنون نیز حدود پانزده هزار نفر درخواست خود را برای مهمان شدن در یک دانشگاه دیگر ارائه داده‌اند اما در حال حاضر با درخواست شش هزار نفر از این دانشجویان آن هم از سوی دانشگاه مبدا موافقت شده است.

پذیرش دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه‌های مادر
صمد حاج جباری مدیر کل امور دانش آموختگان خارج از کشور گفت: با توجه به اینکه برخی از دانشگاه‌ها مجوز رسمی برای پذیرش دانشجو غیر ایرانی نداشتند‌، این پذیرش تنها مختص دانشگاه های مادر در هر استان است که از قدمت بالایی برخوردار هستند اما دانشگاه های جدید التاسیس نیز میتوانند از طریق این آیین نامه و بر ساس ضوابط و شرایط تعیین شده اقدام به پذیرش دانشجوغیر ایرانی کنند.

شهریه متغیر دانشگاه آزاد افزایش می‌یابد
حمید میرزاده رئیس دانشگاه ازاد اسلامی در رابطه با چگونگی افزایش شهریه دانشگاه آزاد برای سال تحصیلی جدید گفت: شهریه ثابت دانشگاه آزاد برای دانشجویان فعلی تغییری نخواهد کرد و افزایشی در این بخش نداریم اما شهریه شهریه متغیر برای این دانشجویان در سال تحصیلی جدید 15 درصد افزایش می‌یابد. اما دانشجویان جدید الورود که از مهر ماه امسال به جمع دانشجویان آزاد می پیوندند نسبت به سال گذشته باید 15درصد شهریه ثابت و متغیر پرداخت کنند.

پذیرش دانشجو در رشته آموزش پزشکی به صورت مجازی
آزمون پذیرش برای رشته آموزش پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد به صورت مجازی 12 مرداد سال 94 در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار خواهد شد. مهلت ثبت نام در این آزمون از 20 تا 31 تیر ماه است و ظرفیت پذیرش در این رشته 152 نفر است و شهریه تحصیل در این دوره برابر مقررات سیستم آموزشی از راه دور دانشکاه علوم پزشکی مشهد عمل خواهد شد.

رفع مشکلات آموزشی دانشجویان در علوم پزشکی شهید بهشتی
دکتر علی اصغر پیوندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: رفع مشکلات ادغام در بخش بالینی از طرق مختلف به شیوه صحیح، بازنگری امکانات اموزشی کلاس‌ها از نظر نور، صدا و چیدمان صندلی‌ها، تدریس دروس تئوری به صورت آموزش مجازی بر اساس ظرفیت دانشجویان و تعداد واجد‌ها از جمله تاکیدات ریاست دانشگاه است. هم چنین افزایش سرعت اینترنت و افزایش پهنای باند، گسترش فضای کتابخانه در دو طبقه‌، عدم برگزاری همایش‌های خارجی و نمایشگاه های جنبی آنها در فضای دانشگده‌، تغییر چیدمان صندلی برخی کلاس‌ها، انتقال آشپز خانه و گسترش فضای سلف سرویس از جمله اقدامات در دست اجرای مسوولان دانشکده برای رفع مسائل دانشجویان است.

دانشگاه امیر کبیر به رتبه‌های بالا حقوق می‌دهد
رئیس اداره استعداد‌های در‌خشان دانشگاه صنعتی امیر کبیر گفت: بر اساس انعقاد قراردادی بین دفتر استعداد‌های درخشان دانشگاه و بنیاد علمی امیر کبیر‌، رتبه‌های برتر کنکور سراسری  توسط دانشگاه بورس می‌شوند  و رتبه‌های زیر 100 کنکور سراسری که دانشگاه صنعتی امیر کبیر را برای تحصیل انتخاب کنند ماهانه 500 هزار تومان‌، رتبه‌های 100 تا 200 کنکور سراسری که این دانشگاه را انتخاب کنند ماهانه 300هزار تومان دریافت می‌کنند.

گزارش از بهاره درویشی

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی