loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 271 یکشنبه 28 تیر 1394 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، جلسه هیات امنای این دانشگاه برگزار شد که در ابتدای این جلسه، فتوحی رئیس دانشگاه شریف ضمن تبریک پنجاهمین سال تاسیس دانشگاه، برنامه‌های دانشگاه را برای پنجاه سال آینده ترسیم کرد.

فتوحی با اشاره به چشم انداز دانشگاه در حوزه‌های آموزش، پژوهش، فناوری و فرهنگ از لزوم برنامه ریزی و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای نیل به چشم انداز خبر داد و گفت: دستیابی به جایگاه برتر دانشگاه‌های جهان اسلام و منطقه، از اهداف اساسی دانشگاه است و برای رسیدن به این جایگاه باید امکانات کلاس‌ها، آزمایشگاه‌ها، فضای فیزیکی و مراکز فناوری اصلاح و تقویت شود و برای این تقویت، توجه به منابع درآمدی دانشگاه ضروری است. وی ضمن برشمردن راهکارهای رفع نیاز به مکان فیزیکی، از طراحی طرح توسعه دانشگاه تا بزرگراه شیخ فضل الله خبر داد و تحقق این امر را منوط به تامین بودجه و حمایت‌های دستگاه‌های مختلف دانست.

در ادامه این جلسه لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و عضو هیات امنای دانشگاه شریف گفت: دانشگاه صنعتی شریف با حجم بالای افتخارات، نیاز به توسعه و تقویت زیرساخت‌های موجود دارد. زیرساخت‌های موجود به هیچ وجه، پوشش دنده نیازهای دانشگاه نیست و شاید بتوان گفت دانشگاه دارد از کمبود جا خفه می‌شود.

وی ضمن برشمردن روش‌های رفع نیاز دانشگاه، ادامه داد: البته توجه به زیرساخت‌های فرهنگی و تربیت دانشجویی که بتواند نیازهای اساسی کشور را تامین کرده و دغدغه‌های کشور را برای نیل به اهداف جهانی خویش محقق سازد نیز ضروری است. باید توجه کرد که برای رشد فکری جامعه، باید دانشگاه برنامه ریزی کند و تحقق این موضوع، با برنامه ریزی دقیق محقق می‌شود.

وی افزود: انجام پروژه‌های تحقیقاتی و رفع نیازهای صنعت از اولویت‌هایی است که باید به آن توجه کرد. باید توجه کرد که در آمدهای روز دانشگاه‌های دنیا از چه مسیرهایی تامین می‌شود و برای تحقق این مسیرها برنامه ریزی کرد، لذا برای تحقق هدف دانشگاه در تربیت نخبگان صنعتی و مدیریتی کشور، باید ارتباط با صنعت زیاد شود.

وی گفت: باید روش‌ها را تغییر دهیم. باید تلاش کنیم تا اگر دانشجویی یا استادی بتواند مشکلات صنعت را با یک مدل علمی حل کند، بعنوان تز او پذیرفته شود و در ارتقای او نقش داشته باشد، البته نیاز به سازوکارهایی دارد و باید برای این سازوکارها فکری کرد.

همچنین تجریشی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه نیز ضمن برشمردن توانمندی‌های دانشگاه، به فعالیت 170 نفر از اساتید دانشگاه در حوزه ارتباط با صنعت اشاره کرد و با برشمردن توانمندی دانشگاه در حوزه‌های مختلف علم و فناوری، بویژه در موضوع فناوری‌های انرژی، سلامت و محیط زیست، انعقاد قراردادهای مختلف با سایپا، ایران خودرو، وزارت بهداشت و وزارت نفت را نمونه‌هایی از این ظرفیت‌ها دانست.

عضو هیات علمی دانشگاه شریف گفت: اگر نظام کمک کند، این دانشگاه به الگوی مناسبی برای منطقه مبدل می‌شود که هم در تولید علم و هم در ارتباط با صنعت سرانه بالایی دارد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی