loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 201 دوشنبه 22 تیر 1394 نظرات (0)

دکتر علی آهون‌منش رئیس اتحادیه موسسات غیرانتفاعی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص نحوه رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی گفت: رتبه‌بندی این دانشگاه‌ها در 5 رده رتبه‌بندی و سطح‌بندی شده است.

وی افزود: بر اساس این رتبه‌بندی 47 موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی در سطح یک‌، 78 دانشگاه و موسسه در سطح دو‌، 81 موسسه و دانشگاه در سطح سه‌، 51 موسسه و دانشگاه در سطح چهار و نهایتا 12 موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی در سطح پنج قرار گرفته است.

رئیس اتحادیه موسسات غیرانتفاعی همچنین افزود: از کل 358 دانشگاه غیرانتفاعی و موسساتی که در این رتبه‌بندی قرار گرفته‌ 269 موسسه در این سطح‌بندی گنجانده شده‌اند و علت نبودن سایر موسسات در این رتبه‌بندی دیر رساندن مدارک لازم و همچنین کافی نبودن اطلاعات مورد نیاز بوده است.

آهون‌منش در خصوص دانشگاه‌های قرار گرفته در سطح یک گفت: این موسسات از حمایت وزارت علوم برخوردار هستند.دانشگاه‌های قرارگرفته در سطح دوم هم تحت حمایت وزارت علوم بوده اما در توسعه‌یابی دارای محدودیت هستند.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های قرار گرفته در طرح سه دارای محدودیت توسعه هستند اما دانشگاه‌های قرار گرفته در رتبه چهارم هم دارای محدودیت و ممنوعیت در توسعه‌یابی بوده و تعداد دانشجویان آنها رشد نزولی دارد.

آهون‌منش در پایان خاطرنشان کرد: ممنوعیت توسعه و قطع وضعیت پذیرش دانشجو برای دانشگاه‌ها و موسسات قرار گرفته در سطح پنجم وجود دارد همچنین بررسی‌های لازم در خصوص انحلال موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی قرار گرفته در این رده بررسی خواهد شد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی