loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 180 جمعه 29 خرداد 1394 نظرات (0)
سید احمد رضا خضری، مشاور رئیس دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی گروه علمی پزشگی باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: مرمت سر در دانشگاه تهران به عنوان معروفترین نماد مراکز آموزش عالی کشور جز برنامه‌های در نظر گرفته شده به مناسبت گرامیداشت هشتادمین سال تصویب قانون تاسیس دانشگاه تهران در برنامه‌های دانشگاه قرار گرفت. و اجرای این عملیات از واپسین روزهای سال 93 باحمایت شهرداری تهران آغاز شد و این عملیات ابتدای خرداد ماه سال 94 به پایان رسید. 
 
خضری در ادامه افزود: به دلیل اینکه سر در دانشگاه تهران از سال 1346 تا کنون مرمت نشده بود، در نتیجه شکل ظاهری آن، در شرایط مناسبی قرار نداشت و همین عامل ضرورت مرمت این بنای با ارزش و معروف را بیش تر می کرد. 
 
ابعاد ضرورت مرمت سردر دانشگاه 
مشاور رئیس دانشگاه در این خصوص افزود: ضرورت این امر از دو جهت مورد بررسی است نخست از این جنبه که این بنا از لحاظ تاریخی، اثری ثبت شده است این عاملی است که موجب شده دانشگاه در حفظ این بنا توجه بیشتری داشته باشد جنبه‌ی بعدی اهمیت مرمت، به سبب جنبه‌های زیبایی شناسی آن است چرا که این بنا محل رفت و آمد مهمانان داخلی و خارجی، اساتید و همچنین دانشجویان است، در نتیجه باید از لحاظ ظاهری‌، بصری و فنی  در شرایط مناسب باشد. به همین جهت موضوع نورپردازی مناسب سردر دانشگاه هم مد نظر قرار گرفت. 
 
شایان ذکر است طراحی سردر دانشگاه تهران توسط کوروش فرزامی دانشجوی دانشکده هنرهای زیبا در سال 1346 انجام شده است. 
 
سردر دانشگاه تهران نماد چیست؟
این بنا توسط شرکت ایرانی ساخته شده است و رونمایی از آن در سال 1348 انجام شده است. 
طراحی سردر دانشگاه نمادی از دو بال یک پرنده خیالی است که تمثیلی از علم و دین یا علم و ایمان است، البته برخی طراحی آنرا به عنوان کتابی باز متصور می شوند. 
 
گفتنی است این اثر معروف سال‌هاست که زینت بخش اسکناس پانصد ریالی می‌باشد.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی