loading...
گروه آموزشی آلم | کنکور
آلم بازدید : 522 یکشنبه 28 دی 1393 نظرات (0)

همواره هر شروعی برای ما باارزش و سرشار از انرژی و امید است؛ اما این روزها، مهم‌ترین آغازی که در پیش رو داریم، آغاز نیم‌سال دوم است. اگر شیشه‌های عینک تفکراتمان را با دستمالی از مثبت‌اندیشی پاک کنیم و به‌خوبی به گذشته و آینده بنگریم، می‌توانیم بهترین و مؤثرترین تصمیمات را برای ادامه‌ی راه بگیریم. درواقع در نیمه‌ی دوم راه، یک برگ برنده‌ی بسیار مهم در دست ماست.

از روزی که شروع به مطالعه و تلاش کرده‌ایم تا کنون، از ابزارهای زیادی برای تسهیل روند پیشرفت خود بهره برده‌ایم. مهم‌ترین ابزارهایی که هر روز و هر ساعت با آن‌ها سروکار داریم، کتاب‌های کمک‌آموزشی هستند. برگ برنده‌ی ما این است که تا امروز به‌خوبی منابع مطالعاتی خود را شناخته‌ایم و امروز در نقطه‌ی میانی راه، می‌توانیم تصمیم بگیریم که کدام کتاب برای وضعیت تحصیلی ما مناسب بوده و باید تا پایان راه در کوله‌بار ما باقی بماند و باید با کدام کتاب‌ها در همین نقطه از راه، خداحافظی کنیم. حتی شاید لازم باشد که کتاب‌های دیگری را تهیه و در سفر خود به سوی هدف با خود همراه ببریم.

بهتر است کمی فکر کنیم، منابع خود را مهندسی کنیم و با کوله‌باری گلچین‌شده، راه خود را ادامه دهیم. در این راه می‌توانیم با دبیران، پشتیبان و خانواده‌ی خود مشورت کنیم؛ اما بهترین کسی که می‌تواند به ما کمک کند، خودمان هستیم؛ زیرا بهترین شناخت را از شرایط خود داریم.

دوستان خوبم! با منابعی که شما را از هدف دور می‌کند خداحافظی کنید. منابعتان را گلچین کنید و دور خودتان را بیش از حد شلوغ نکنید. مطمئن باشید که مهندسی منابع در آغاز نیم‌سال دوم، شما را سریع‌تر و راحت‌تر به هدف می‌رساند.


 

برچسب ها نیم سال دوم , مشاوره ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آموزش عربی کنکور
https://goo.gl/s7bXBU
بانک تست کانون
http://www.shop.g-alm.ir/20
سیولیکا
https://www.civilica.com/
بانک تست دهم
http://www.shop.g-alm.ir/20
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی